Hvilke fisker er lette å drive oppdrett av under gode forhold?

Hvilke fisker er lette å drive oppdrett av under gode forhold? Jeg har rikelig med planter og røtter. Fiskene skal kun leve sammen med maller

Med "lett" menes det at jeg slipper å ta ut evt egg.
Jeg utelukker levendefødere, maller og mallawi.


Nå i disse feriestille dager kan kanskje NAFs valørliste hjelpe deg? Bronse betyr vel at det ikke er all verdens styr som skal til :o)
De fleste arter som selges i butikkene er enkle å gjøre oppdrett på. I hvertfall når forholdene, som du sier, er gode.

Hva er målet ditt med oppdrett egentlig? Salg? I så fall bør du sjekke markedet hvordan etterspørselen er på det du ønsker å drette. Om du ikke gjør dette risikerer du og sitte med masse tilbakelagt arbeid og masse yngel som ingen vil ha..

I det miljøet du har i ditt akvarie bør du gå for små eller mellomstore sør-amerikanske ciklider.

Herotilapia Multispinosa er en flott ciklide jeg har god erfaring med, lett og drette, og lett og bli kvitt.

Hvor stort er karet ditt forresten?
Ok, karet er på 270l ca. Hjørnekar.

Sør.Amerikanske blir kanskje litt mye rovdyr, da jeg kommer sikkert til å ha litt malleyngel også.

Tenker mer på STIM-fisker som ikke er spiser opp malleyngel. Men takk for innspillet!

EDIT: Må ikke nødvendigis vær stimfisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap