Mye luft lite vann

Hei.
Jeg har satt inn en sera L 150 (luft dreven) i mitt 55l kar. Leste at man skal grave ned filtre for å skape et slags bunn filter. Jeg har fin sand i kare. Da jeg startet opp pumpen kommer det mye luft å lite vann ut. Er grunnen kjører for mye luft igjennom filtre eller er grunnen at jeg har gravd ned filteret. Håper noen har noen gode råd på lager.

mvh
jojj
Tror nok ikke dette filteret skal graves ned.

Hvis svampen ligger nede i sanden vil jeg tro at sanden kan bremse vann gjennom strømingen i filteret. Slik at det er mest luft som kommer opp, fordi den ikke klater å trekke med seg vannet opp.

Har du prøvd å heve det slik at svampen er over sanden?
Luft
Ingvald Arne Meland
Tror nok ikke dette filteret skal graves ned. Hvis svampen ligger nede i sanden vil jeg tro at sanden kan bremse vann gjennom strømingen i filteret. Slik at det er mest luft som kommer opp, fordi den ikke klater å trekke med seg vannet opp. Har du prøvd å heve det slik at svampen er over sanden?



Hei
Forsøkte å heve svampen i går, det ble noe bedre men det kommer fortsatt mye luft. Kan henne at det er riktig. Har forsøkt å gå inn på sidene til sera men det står ikke noe om dette der. Tror du utblåsningen fra røret skall ligge under vann eller bare halve?

mvh
jojj
Det skal komme en del luft siden det er det som driver filteret. Ellers måtte det ha vært en sirkulasjons pumpe i det.

På mine to filtrer har jeg utblåsten ca halveis neddig. Da er filteret stillest. Det er bare å prøve seg frem.

Under vann bytte vil filteret funke dårligere og dårligere helt til det ikke klarer å løfte vannet opp igjennom røret lengre.
Luft
Ingvald Arne Meland
Det skal komme en del luft siden det er det som driver filteret. Ellers måtte det ha vært en sirkulasjons pumpe i det. På mine to filtrer har jeg utblåsten ca halveis neddig. Da er filteret stillest. Det er bare å prøve seg frem. Under vann bytte vil filteret funke dårligere og dårligere helt til det ikke klarer å løfte vannet opp igjennom røret lengre.


Hallo
Da prøver jeg det. Tusen takk for hjelpen......

mvh
jojj
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap