God nyhet, Corydoras eques i lek i Skottland (side 2)

<embed src="http://www.youtube.com/v/ADnBoxJ8-b0?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="314" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Her er en videosnutt av de 10 dager gamle ynglene. Yngelfargen ligner på rabautiyngel jeg har sett bilder av
[External Image]

Graham skriver at han klekket de eggene han fant i egne klekketanker med luftestein og tilsatte vannet noen dråper metylenblått for å hindre at eggene skulle mugne. Han har fire voksne eques, to av hvert kjønn.
Oj, denne tråden var spennende lesning!
Krysser fingrene for deres også da, Rita! Grahams suksess viser jo at det ER mulig å få til på Equesene også!

Nå savner jeg brått akvarium litt....
Plussmedlem
Ser ut som noen veldig friske og flotte yngel på video og bilde! Nesten rart å tenke at det er eques
Hei Rita, er det 100 % sikkert at det er ekte eques , Eller at det kan være CW 43 ?
Jeg regner med at Graham vet hva han har selv Kim fortalte oss da vi var hos ham at CW43 var drettet i Tyskland, men i mye lavere temperatur enn disse.
<embed src="http://www.youtube.com/v/bqtuss4vii4?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="311" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Ny video av equesynglene (14 dager gamle), disse har vokst opp i foreldrekaret
[External Image]
Nå er Grahams yngel blitt litt over 3 uker gamle og de begynner å ligne eques
ja, nå ser man jo helt tydelig hva de er
Kjempesøte!
nydelig tegning på siden.
Denne tråden har jeg gått glipp av ,men du verden for en oppløftende nyhet.
Det er håp for Eques en gang ser det ut til ,ja jeg regner med dere klarer å få det til Rita
Yngelen var jo bare utrolig flotte i mønseret ,helt spesiell .
Så nå kommer jeg til å gå i spenning i håp om at det skjer noe
[External Image]
I går kom et nytt bilde fra Graham, bildet viser en 4 uker gammel eques og den er bare helt utrolig fin
Nå har en belgier (heter det det?) også fått lek på sine eques Fellesnevneren er noen uker uten vannbytte for så å foreta et megavannbytte. Her gikk fisken i sitt vanlige kar uten vannbytte, Ph'en datt ned til rundt 4, så ble fisken flyttet til et annet kar med ph 5,8, temp 25 grader og 90% friskt vann, to dager senere kom de i lek. Det er kanskje på tide å la våre gå en stund uten vannbytte også
Vel verdt å forsøke

Blir spennende dette her nå som det ser ut til at kanskje koden er ved å bli knekket
Jeg vet det er flere som har prøvd "lang tid uten vannbytte-metoden" før uten at det har ført til lek så hva det er som gjør utslaget er ikke godt å si. Jeg tror vi tørrlegger våre etter at vi har vært i Brasil, tar ikke sjansen på dårlig vannkvalitet mens vi er borte.
Ja det er kanskje like greit ,trenger å ha kontroll når en prøver slike ting.
[External Image]
Nytt bilde fra Graham, det viser en kjempefin 2 mnd gammel eques
Plussmedlem
Nyydelig kaller vi den!
Ryggstripen (oransje) er ikke kommet helt enda, ser jeg, men et nydelig småtroll!
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap