Altfor sterk pumpe eller ingen pumpe til kampfisk

Min søster skaffet seg nylig en kampfisk

Da tok vi filterguffe fra et annet kar opp i "silynderen" og startet pumpen og varmekolben.
Desverre viste det seg at pumpen var alt for sterk for denne sylynderen.
Vi prøvde å stappe inn litt filtersvamp inn i utblåseren, pumpen ble så tett at den, ja ble tett.
Vi pørøvde med netting foran; funket heller ikke
Vi prøvde å sette en plast-gaffel foran utblåset dette hjalp heller ikke noe særlig.

Så vi prøvde å sette kampfisken oppi, endte med at den ble skutt rundt omkring, så skrudde av pumpen.

Hva skal hun gjøre, skal hun kvitte seg med pumpen, eller se den stakkars kampfisken fly rundt; eller noe helt annet?

Blir evig taknemmelig for svar

Jeg hadde skiftet pumpe. Selg den gamle til noen som har fisker som trives med litt strøm. Har selv Aquael-pumper i karene det går fisk med slør i her i himen med godt resultet. Stiller pumpa på svak strøm og utblåset mot veggen, aldri vært noen problemer. Kampfiskene liker ikke sterk strøm, men det har aldri vært noe problem med disse!
Takk for svar, får se om vi får tak i noe slikt
Nevnte pumpe er i alle fall gørrbillig her, minste modellen ligger akkurat i overkant av 200-lappen.
den pumpen hun har fra før pumper ca 200 l/t, men er det noe spesielt som gjør at den blåser svakere??
Ikke den nei, heter Fan-Mini den jeg tenker på. Mindre vann går igjennom når man stiller den på lavere gjennomstrømning, men det har lite å si hvis belastningen av akvariet er en enslig kampfisk.
Ok, takk. Får se om vi får tak i en sånn )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap