Reimers sitt akvarie

tenkte jeg skulle oprette en slik tråd som dette.
har idag ett juwel 180liters akvarie
der har jeg ett amtop utvendig filter og det orginale juwel filteret
med følgende fisker
7 platy
7 sverddragere
12 panser maller
1 Gibbiceps
2 øre ål
5 Ancistrus
3 pitbull pleco

har og ett 25liters akvarie med 12 yngel av guppy
der har jeg ett fluval 1 filter

har hørt mye skrekkhistorier om øreålene men har kun sett de tatt annen fisk 1 gang.
har planer om å kjøpe større akvarie når jeg og familien flytter i større leilighet

Veldig fint akvariet

Øreål kan etterhvert begynne å ta flere og flere av småfiskene, da den blir større.
De to du har nå er helt sikkert ikke halvparten av dens maks størrelse engang... hehe!

tok noen bilde av fiskene mine idag.
liker godt de algene på steinen.
synst de er ganske pene.
å så bilde av min afrikanske sommerfugl fisk og gibbiceps


Reimers
liker godt de algene på steinen. synst de er ganske pene.

Virkelig flott å høre noen som liker algene! Jeg får av og til litt vondt av de som absolutt skal ha et helt algefritt akvarium og bruker masse tid, energi og penger på å bli kvitt de. Litt alger ser bare naturlig ut synes jeg
ja ivertfall så lenge de holder seg på den steinen :P
har da idag hatt 3 dødsfall i akvariet mitt. kjøpte i starten av mnd 5 ancistrus som døde.
fikk da nye på butikken.
å nå har 3 av de død alle vannverdier er fine så må være svak fisk de har fått inn eller noe.
de 2 største av de 5 jeg fikk nye lever helt fint. ingen av de andre fiskene har problemer heller.
iriterendes når slikt skjer
Nå har jeg ikke hatt ancistrus selv, men har lest enkelte tråder her inne som går på at de aller minste ancistrusene, mindre enn 4-5 cm, ikke tåler flytting og endring av vannverder så godt som de litt større, over 4-5 cm. Nå vet jeg ikke hvor store dine var, men tenkte bare jeg skulle nevne det
de som har død har vert rundt 3cm. så satser på att de får inn større ancistrus i molde snart
Da spørs det om det er grunnen til dødsfallene dine. Du får ta med målebånd og sørge for at de er store nok neste gang
flytta for 2 dager siden en gravid sverddrager over i ett fødebur i yngleakvariet.
idag når jeg stod opp så var det en del små yngel i buret.
det var trivelig etter alt styret med ancistrusene.
håper disse ynglene går fint overens med guppy yngelen som var i karet fra før
har til nå plukket 9 sverddrager yngel
ser det er stor svart flekk på mora enda så komme nokk flere
ikke lett å ta bilde av de små kjappe yngelene
Reimers
de som har død har vert rundt 3cm. så satser på att de får inn større ancistrus i molde snart


Kjøpte du på roseby eller buddy?
kjøpte de på roseby. de hadde slikt 5 for 199kr tilbud. bruker ellers å kjøpe på buddy om det er noe jeg skal ha
Åja
Har også opplevd noen dødsfall blant de jeg har kjøpt på roseby, de er nok litt svakere enn de på buddy
da har jeg nokk en gravid sverddrager. så nå ser det ut til å bli en del yngel fremmover
ga bort platyene mine her en dag
og de 5 ancistrusene jeg fikk døde
så har gidd opp ancistrus til jeg får tak i noen som er større
ser litt tomt ut i akvariet nå. så gleder meg til guppy yngelen blir stor nokk til å bli flytta over
ser guppy yngelen min har begynt å blitt gule nå
kjøpte idag 2 sverddrager hunner siden det blei litt mye jaging på de jeg hadde.
måtte slenge inn ett par bilder av den smellfeite pansermalla mi
ja jeg veit det er en del alger i akvariet. har tenkt å få fjerna de en av dagene



Leit å høre om ancistrusene dine.. Jeg kjøpte også 5 små ancistruser på Tropehagen Zoo på Roseby for 2-3 uker siden.
Har godt bra med alle sammen her værtfall
Men det er sant det som er nevt tidligere her. Små ancistruser tåler dårlig å bli flyttet på..
har idag nappa av stilker å blader på nesten alle plantene i akvariet for å bli kvitt alger.
så blir det å lokke ålen ut av hula si i morra så jeg får fjerna algene på steinen
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap