Kalium permanganat og eksisterende akvarium

Har ett akvarium jeg tenkte jeg skulle bruke for medisinering, det eneste jeg har i det nå er varmekolbe og enn luftepumpe.

Men er det tilstrekkelig med bare luftepumpe i karet, eller burde jeg putte i en vannpumpe for å få litt mer bevegelse?

Jeg har aldri prøvd denne medisineringen før, men har lest en del nå og sett igjennom pp presentasjonen så tror jeg skal klare det.

Har tenkt å gå til innkjøp av 6 nye discus fra danziger, håper disse er fine. (ser ikke ut som noen her inne har vært borti disse før?)

Så tenkte jeg at jeg skulle medisinere disse før de kommer i karet de skal bo i. For å være sikker på at de ikke har gjellemark.

Men det jeg også lurte litt på, er dette med det allerede eksisterende discus karet jeg har, disse discusene som går der nå har ikke vært igjennom denne kuren, og det har død 2 discuser den siste tiden (iløpet av ca. 1 måned) jeg vet ikke hva dødsårsaken var, men kan være gjellemark eller pga mating med oksehjerte (noe som jeg har gått vekk ifra nå) (de hadde ikke noen symptomer på gjellemark som jeg kunne se, men sannsynligheten er vel stor at de har det)

Hva skal jeg gjøre med disse? Jeg må jo medisinere de, og siden det er kunn denne Kalium kuren som hjelper så må de vel også igjennom denne, men hva skal jeg gjøre med det karet de går i nå, skal jeg kjøre kalium kuren i dette (vil da alt i karet pluss pumpene bli kvitt alt av gjellemark i samme slengen da) (ja vet at filterbakteriene går til h...., men det gjør de jo uansett) Jeg må jo desinfisere alt uansett, og kalium går vel ann å bruke til dette? Eller?

Jeg trenger noen tips her om hva jeg bør gjøre?!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap