Forslag til ny pumpe - 60 liter

Hei!
Har et 60 liters akvarium og vurderer å kjøpe ny pumpe. Den som er der er litt dårlig og i tillegg litt for liten til akvariumet.

Ser på www.petworld.no at de har en del pumper til bra pris.
F.eks. Eheim innvendig filter: http://petworld.no/index.php?nr=90&case=4&id=811&idkategori=162&kat_name=&prod_name=Eheim%202012%20innvendig%20filter&startrow=

Er det å anbefale?

Er på leting etter sort sand/grus til akvarium, men fant ikke noe her i byen.
Biltema hadde bare grå.

Men kan man bruke sånn pyntestein (sand) fra Nille?
Hørte om noen som brukte det. De kokte det før de hadde det oppi akvariet.
Noen som vet?
Tenkte mest på innvendig filter. Det er billigere og har jo ikke så stort akvarium.
Ang. sand, hvor i nord bor du? Det selges i alle fall i butikken her, skal til Bodø nå på lørdag, send pm hvis du vil at jeg skal kjøpe for deg. Ville vært forsiktig med bruk av dekosand, samme med sort sand generelt da mye sort sand påvirker pH. Det gjør ikke denne, har den selv i en 30-liter på kontoret.
Plussmedlem
Regner med at filteret du linker til er et bra filter. Eheim er jo også kjent for god kvalitet! Tror absolutt dette vil være bra i en 60 liter. (Går ut ifra at også høyden på filteret ikke er for stort...)
Hei, pumpa du foreslår er sikkert grei nok den har gjort jobben siden 70 tallet
Jeg ville absolutt heller gått for aquaballen som ikke blir så mye dyrere. og satt litt blåsvamp på innsuget i tillegg.
Du har ikke sett på hmf filter fra:
Unimati? eneten ferdige eller å kjøpe billig matte?

Hilsen Ola

Bra å høre at Eheim er et bra merke da
Skal se på forslagene dine Ola!

Bor i nærheten av Bodø og var og så på sand i forrige uke. Men fant ikke sort farge. Hverken på Rønvik Leira eller Trekanten.
Biltema hadde bare "kjedelig" grå sand.
Blir jo litt dyrt særlig med sand fra dyrebutikk, men trenger jo ikke all verden til en 60 liter. Skal se på dyrebutikkene igjen nå på onsdag. Høre om de kan bestille hvis de ikke har
Plussmedlem
Jeg bruker aquaball i 3 av akvariene mine. Billige og greie filtre av god kvaliet Aldri vært noe tull med dem. Enkle å rense og sånt er de jo også.
Jeg hadde et sånn filter du linker til før. Synes det bråker mere enn Eheim aquaball filteret. Jeg bruker det største aquaball filteret i 63 liters akvarium og er veldig fornøyd
Plussmedlem
Hører vel egentlig ikke aquaballfilterne mine, jeg. De gir altså fra seg lite lyd, som tetradama skriver
Tilfeldig bekjentskap
© Torfinn Nesvåg hann i leksfarger
Reklame for plussmedlemskap