58liter saltvann, god pris?

Hei mine gode fiskevenner jeg driver nå og spekulerer på et 58 liter buyo klovnehotell. Pakken inneholder litt levende stein skummer og alt mulig utstyr samt en ekstra turbinpumpe (nypris 595kr) er dette et bra kjøp? Og hva kalles klovnefisken på akvaforum, jeg klarer ikke å finne den?
Akvariet er brukt.
Og koster 2000kr
her må du nesten bare se an utstyr, og sammenligne med andre kar der ute. Ved ett kjapt søk på finn, fant jeg flere klovnehotell til 1000-1500 kr.
okey takk for svar, jeg har helst lyst til å handle fra forhandler
Grunnen til at du ikke finner klovnefisk her er vel fordi akvaforum har få saltvannsfisk i fiskebasen her. Forresten er klovnefisk en gruppe med flere arter, så hvis det er Nemo du er ute etter så er det vel Amphiprion ocellaris den heter på latin
Bare sånn ett lite spørsmål?

Har du hatt saltvannsakvariet før?

Hvis ikke, så er 58 liter veldig lite å begynne med, dette er ikke noe lett jobb for en som ikke har erfaring med saltvann fra før. Saltvann er svært mye å sitte seg inn i og svært mange faktorer som spiller inn for at du skal få ett velykket saltvannsakvarium.

I tillegg så er ikke disse klovnehotellene noe særlig gode akvarier, og de bråker enormt.
Ta en titt på saltvannsforum.no. Der for du svar på det meste. Som sagt før 48 liter er lite og trenger mye for å det til å bli bra.
Jeg begynte med 40 liter , gikk opp til 112 liter og ente på 250 liter før alt ble helt i harmoni. Nå fungerer alt av seg selv å da er det ikke så mye mer jobb enn med et ferskvannsakvarie. :o)
PS: saltvanns akvarie er dyrt , men jeg ville nok satset på noe annet enn det tilbudet du har fått.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisbeth
Reklame for plussmedlemskap