"utstikkende øyne fisk"

Heisann! Jeg var i spania nettopp og da var jeg innom en dyrebutikk. Det var masse fiskearter der jeg aldri har sett før! Men da spesiellt en fisk fanget interessen min! Den minnet om en liten gullfisk i kroppen, men hodet var liksom flatt oppå og øynene lå nesten helt intill hverandre og var ganske store. De stakk også ut kjempe mye!

Noen som har noen tanker om hvilken fisk dette kan være?
Gullfisk er avlet på i en mengde virkelig groteske varianter, du finner en hårreisende mengde frykteligheter på petgoldfish-sidene der for eksempel teleskopøye ikke er den mest ekstreme. Spania er et vakkert land med nydelig språk og flotte mennesker, men dyrehold har de ikke greie på sett med norske øyne kan jeg med hånden på hjertet si etter å ha bodd der. Blir ikke sjokkert over at de godtar enda flere grusomme vanskaptvarianter enn vi gjør :o(
Å uff, ja den jeg så var enda mer utstikkende øyne.. Helt forferdelig der nede. Var seks små valper som bodde på et område som var kanskje 60 x 40. Ikke større ihvertfall. Og alt det bråket rundt! Slike ting skjønner jeg ikke at er lov!

Celestial goldfish var det!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap