Syk hongi

Inaktiv bruker
Hei!
Jeg trenger litt hjelp, i går kveld fant jeg en veldig "stygg" Hongi i akvariet mitt. Han hadde mistet fargen på finnene sine, og hadde hvite flekker over hele kroppen.
Fant han død morgen etter.

Verdiene var fine både i går og i dag. I går morrest la jeg ikke merke til noe uvanlig. Helt til sent i går kveld.

I dag syns jeg de to andre Hongiene virker unormale. De henger begge i vannoverflaten.

Alle de andre fiskene oppfører seg helt normalt. Har tatt et vannbytte nå.

Noen som har en formening om hva dette kan være, og hva jeg kan gjøre for at ingen av de andre skal gå bort?

Tok dessverre ingen bilder av han som døde.
Hei og velkommen hit
Det var ikke bare det at en eller flere av de andre hadde banket den opp? Eller rettere sagt gnagd på den?
Jeg har flere ganger opplevd at en fisk blir apatisk og hvitflekket pga at en høyere opp i rangstigen angriper den gjentatte ganger. Den får ikke åpne sår, men blir skjell-løs og hvit der den bli "gnagd" på. Finner og hale får også gjennomgå.
Se f.eks bilde i denne tråden, innlegg 5:
Bilder av syk fisk - Legg inn ditt bilde!
Inaktiv bruker
Takk for det og takk for svar

Jeg trodde også først at kanskje noen hadd vært ekkel med hun, men livet i akvariet er ganske harmonisk. Har aldri sett slossing før, bare litt jaging. (Yngling er det også, har et lekspar blandt rød-zebraene.)

Hvis det er slik at noen har vært ekkel med henne, har de virkelig slått seg løse, slossingen har skjedd mellom 19.00-00.00 i går kveld, og i dag tidlig var hun død.

De 2 andre Hongiene ser litt "svak" ut, ingen av de har spist i dag og henger bare i vannoverflata.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap