Annonseregler og følging av disse...

Viser til teksten i retningslinjene for annonser :

Annonsering av flere tilnærmet like objekter, gjøres i en og samme annonse. F.eks flyteplanter av ulike typer som skal selges samtidig, annonseres samlet, f.eks med annonsetekst: "Flyteplanter selges. Se annonse for arter"

Jeg har registrert at det blir stadig fler som legger ut f.eks en og en art av fisk i hver annonse, 8 annonser for 8 arter malawi. Eller en annonse for hver sort av reker, snegler eller planter de skal selge.
Opptil 18 forskjellige annonser på en selger, og flere som har 8-10 annonser med tilnærmet samme.

Er det bare jeg som er en "gammel grinebiter" eller er et flere som synes at dette er med på å "ødelegge" annonseforumet?
Helt greit at plussmedlemmer har mulighet til å legge ut flere annonser i samme kategori, men når det som tidligere nevnt blir 8-10 som i henhold til retningslinjene skulle vært slått sammen....
Må vel til dels si meg enig i at 8-10 forskjellige fisk innen samme gruppe, f.ek malawi ikke bør settes i hver sin annonse. Men en annonse på så mange fisk er heller noe rotete og forvirrende. Har da lett for å bli litt mye kaos i kommentar feltet.

2-3 typer i en annonse av samme type fisk er etter min smak. Om jeg er ute etter en type fisk f.ek apistogramma, og den står i en annonse med 6-8 andre fisketyper, blir det mye uvesentlig lesing som ikke er i min intresse.

Spør du 10 stykker av oss forumbrukerne, vil du mest sannsynlig få 10 forskjellige svar, bare for å ha nevnt det. Vi har alle våre egne meninger om denne saken, på lik linje som alt annet. Men ja.... jeg er til dels enig med deg
Synes det er mer oversiktigt når man legger annonser ut for en enkelt fisk.
Men jeg har sett at noen solgte sommerfulgciklide yngel i en annonse og et sommerfuglciklidepar i en annen annonse, det er tull synes jeg.

Men når man legger ut lange annonser gidder jeg ikke å lese dem.
Plussmedlem
Sånn i utgangspunktet...
Når forumet opererer med skrevne retningslinjer som man må kvittere på at man skal følge før man får lagt inn annonsen, ja da bør/skal disse følges. Og det er opp til moderatorer å følge opp dette. Hvis ikke så får man fjerne de retningslinjene.

Jeg må si at jeg personlig har blitt mindre aktiv på annonsedelen etter at denne "trenden" begynte å bli utbredt.
Ser her nå at en og samme bruker faktisk har opptil 28 aktive annonser.... En annonse for hver art fisk og en annonse for hver type filter som selges...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap