Fluval405 - pakninger/delenummer

Plussmedlem
Har en lekk Fluval405 og ved sjekk av pakningene så var ikke akkurat disse i toppform. Problemet mitt er at det sitter 2 stk pakninger/o-ringer på pumpehuset, med forskjellig størrelse, men på delelisten finner jeg kun en... Er det noen smarte hoder der ute som har delenummer til begge 2? Evnt en link til steder å få kjøpt de eller til gode "exploded"-bilder hvor de vises...
Aquamanias hadde også bare en på delelisten sin....
Prøv denne fra Hagen sine sider

Bla litt nedover, så får du opp alle delene til de filtrene.

PDF 2,07MB
Plussmedlem
Samme som jeg har sett på det Birger. Del merket G på bildet er den ene pakningen, den største og tykkeste. A-20063.
Men på min 405 satt det da en litt mindre og tynnere et par cm lenger opp i huset...

Den nederste på bildet skal være A- 20063. Den øvre er litt mindre og satt da lenger opp inni huset (cm eller 2)
Var nedi kjelleren og åpna et par filtere istad, kan ikke si at den tynne pakninga så kjent ut. Sitter ikke noe der på de jeg har heller. Det skal kun være den som skal sitte i det sporet, nederst på motorhuset.
Plussmedlem
Da er pumpa oppe og går, uten å lekke så mye som en dråpe...
Ser ut som problemet (i tillegg til dårlige pakninger) var at et eller annet iq-hue av en eller annen ufårståelig grunn hadde satt på en ekstra pakning...

Takk til B.A for hjelpen...

Ps. Smørbukk er GODT.... :-p
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap