Plass til malawi

Inaktiv bruker
jeg har så lyst til å kjøpe et malawikar, men jeg vet ikke hvor stor plass den trenger, er det for lite med 60liter?

60 liter er alt for lite.
HVor stort kar du må ha kommer ann på hvilke typer og hvor mange Malawi fisker du skal ha. Kan vel kanskje få et 150 liter akvarie til å fungere med noen få småe malawi. Men sjøl mener jeg du bør ha minst 200 liter akvarie og da begrenser det seg fortsatt med hvilken type malawier og hvor mange fisker du kan ha.
Hvilken malawi hadde du tenkt deg? Hvis du sjekker fiskebasen så står det der hvilken str. på akvariet fisken trenger.
Jeg startet med malawi for et par mndr. siden og fikk råd om minimum 250 liter.
Har nå 6 malawi (acei og zebra) i 325 liter og synes nesten det virker i minste laget...
Malawi-fisker er aktive og trenger skikkelig svømmeplass
Inaktiv bruker
Ikke for og være frekk!
ikke for og være frekk altså, men jeg har lest at alle malawiene i fiskebasen trenger minst 350liter!
Disse fiskene har jeg, acei og ruller du ned på siden så står det 250 liter...
Inaktiv bruker
beklager husket feil!
ILDHALEN
ikke for og være frekk altså, men jeg har lest at alle malawiene i fiskebasen trenger minst 350liter!

Så hvorfor spør du om de kan gå i en 60liter da? :o
Inaktiv bruker
spørre hvem da? dyrebutikken ville være dumt for de ga meg plutselig en ildhale i henda i en 60liter!!!!!
Inaktiv bruker
det sitatet la jeg ikke inn med vilje altså!
Husk at anbefalt størrelse i basen er ett minstemål. Når man ønsker seg malawi bør man ha ett akvarie som er stort nok til at fiskene kan dele det opp i flere territorier. Bredden på karet bør derfor være 150cm eller bredere, for disse fiskene er aggressive når de leker, og leke gjør de hele tiden.

Å gå for minstemål på akvariet er å be om problemer senere. Kjipt å aldri oppnå harmoni fordi karet har begrensninger.
Noen vil sikkert være uenig i dette og påstå at de har malawi i 160l ol, men likevel sier jeg det : Malawiciklider er arter som trenger PLASS for å kunne utfolde seg slik de gjør i naturen. Å se en gruppe fisk stå terrorisert og klemt oppi ett hjørne av en aggressiv dominant hanne er ikke en del av den naturlige greia.
Om man ønsker seg malawicilkider bør man legge alle forhold til rette for det, og man vil bli belønnet med ett fantastisk flott skue!!
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap