Fisk til 60 liters akvarium?

da pumpa i det gamle akvariet tok kvelden kjøpte jeg nytt og flyttet reker og planter over.

pumpa i det nye akvariet spiser rekene mine. jeg aner ikke hvor de kommer seg inn. jeg har stripset på en nylonstrømpe over innsuget, men det ser ikke ut til å hjelpe.

siden jeg snart er fri for kirsebær reker så vurderer jeg for første gang på lenge å skaffe meg fisk til akvariet. det bor noen ancistrus der fra før av.

har dere tips til fisk jeg kan ha? i akvariet er det sandbunn, masse planter, steiner som gir mange huler.

det hadde vært flott med fisker somser fine ut, og som formerer seg slik at det ikke bare blir tomt når de dør av alderdom.

fra før av vet jeg at guppy er en slik fisk. den er fin å se på, og får yngel. men jeg har dårlige erfaringer med guppy, de har en stygg tendens til å dø. jeg vet ikke om det er min skyld eller om det er dårlige gener.
er mye smak og behag når det gjelder hva som ser fint ut. Søkte på fisk i kunnskapsbasen her, med akvariestr opp til 60 liter. Her er resultatet.

Selv synes jeg denne er fin.


Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap