Bygge opp i høyden

Noen som har noen gode og enkle tips til hvordan bygge opp i høyden på akvariet?

Jeg har ett Juwel Lido 120. Det er kun bunnarealet og de nederste 20-25 cm av akvariet mitt som er "i bruk" pr idag. Ganske godt beplantet (beklager, jeg er elendig til å ta bilder så det får komme senere, bildene på profilen min er gamle nå).

Jeg har jo sett bilder av Redmoor-røtter som blir plassert ovenfra og litt nedover så en får brukt høyden på akvariet også, men finnes det andre smarte løsninger uten bruk av redmoor-røtter kanskje? Må i tilfelle bestille usette redmoor-røtter i nettbutikk, og aner da ikke hva jeg får tilsendt...

Har studert opp og ned i mente akvarier for å finne en god løsning, har du ett tips til meg kanskje?
Skikkelig tørkede kvister av trollhassel? Vet det finnes mange fine kar med det blandt medlemsakvariene her. Har brukt det selv også, bla her.
Sugekopper! Sånne med slangefeste er gøy, alt mulig rart kan knyttes fast på dem. Fant en haug forskjellige til termometre også, de har jeg tenkt å finne på noe moro med en gang. Har en skuff full etterhvert...

Sugekoppene kan man stikke kvister i, litt større grener kan festes med syrefast skrue gjennom midten på sugekoppen på samme måte som disse høythengende redmoor-røttene, og for eksempel få en Javabregnedusk som skjuler sugekoppen. Javamose kan henges fast høyt og "fosse" nedover bakglasset, Javabrenger synes det er morsomt å vokse i fritt svev helt uten kvist også, uendelig mange muligheter :o)

Eller man kan lage sin helt egne redmoor-variant, har sett rot stæsjet med trollhasselkvister, eller bare trollhasselkvister, det ble gøy. Mener det var Tante Astrid som brukte blodripsrot, den var spennende.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap