Tetra

Hallo
Sitter å leser om produktene til tera å kommer over noe jeg lurer på. Tera mener at vis du bruker AquaSafe ® PLUS kan du sette inn fisk med en gang. Er det noen som har noen erfaring med dette?

mvh
jojj
Uansett hva du tilsetter i vannet så "kan" du sitte i fisk med engang, men selv om du tilsetter alt mulig greier som sier at du "kan" tilsette fisk med engang er nok dette ikke noe lurt. Disse "hurtigstarterene" er ikke noe å anbefale grunnet disse ikke er noe særlig gode. Jeg ville anbefalt deg og ventet til innkjøringen er ferdig eller fått tak i noe godt filterguff fra et annet akvartie (filter).

Tilsetter du fisk for tidlig vil du få mye arbeid med vannbytte fremover.
Enig
Golden-nugget
Uansett hva du tilsetter i vannet så "kan" du sitte i fisk med engang, men selv om du tilsetter alt mulig greier som sier at du "kan" tilsette fisk med engang er nok dette ikke noe lurt. Disse "hurtigstarterene" er ikke noe å anbefale grunnet disse ikke er noe særlig gode. Jeg ville anbefalt deg og ventet til innkjøringen er ferdig eller fått tak i noe godt filterguff fra et annet akvartie (filter). Tilsetter du fisk for tidlig vil du få mye arbeid med vannbytte fremover.

Jeg er helt enig med deg, men det var litt spennende å høre om noen hadde prøvd det. Er nok best å holde seg til gode gamle måten. men tusen takk.
mvh
jojj
Det eneste jeg har vært borti som har fungert noe lunde er JBL sin filterstarter.
Det er fremdeles ikke like godt som filterguffe fra et annet filter, men det fungerte rimelig greit, men kunne ikke sitte i fisk med engang eller etter 1 dag.

Jeg kunne tilsette fisk etter 1 uke og det gikk rimelig greit, måtte skifte oftere vann en vanlig, men fremdeles færre ganger enn med andre slike midler.
Filterbakterier er levende organismer. Levende organismer overlever ikke lenge på flaske eller i kapsler... Det kan kanskje gi en liten hjelp hvis du får en flaske som kommer rett fra produsent, men generelt: nei, bruk penga på noe mer fornuftig.
Takk
Stine Sofie
Filterbakterier er levende organismer. Levende organismer overlever ikke lenge på flaske eller i kapsler... Det kan [i]kanskje[/i] gi en liten hjelp hvis du får en flaske som kommer rett fra produsent, men generelt: nei, bruk penga på noe mer fornuftig.

hei
Som sagt ha god tid å bruk den gamle gode metoden..... ha god tid å vent.
Tusen takk for alle svar,
mvh
jojj
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap