Prøvde fiskebasen - svar: 1 fiskesort passet ??

Prøvde meg på fiskedatabase søk etter å ha lest det anbefalt på forumet.

Prøvde å taste inn etter beste evne.

Slik:
Søkte på ferskvann
Søkte etter fisk som holder seg i midtsjikt
Søkte etter altetende (Omnivore)
Søkte på PH mellom 6.6 og 7.8 PH
Søkte på størrelse mellom 1 og 8 cm
Søkte på temperatur mellom 24 og 28 °C
Søkte på vanskelighetsgrad ´Ganske lett´
Søkte på fisk/dyr som passer i akvarium mellom 20 og 120 liter



Og kan ha - hold dere fast :

EN sort fisk i karet mitt !! wow !

NEMLIG :


Pseudocrenilabrus multicolor multicolor Egyptisk munnruger - aldri hørt om dyret.

Hva har jeg gjort feil her da????
Jeg endret bare litt på infoen:

Søkte på ferskvann
Søkte på PH mellom 6.4 og 7.6 PH
Søkte på størrelse mellom 1 og 8 cm
Søkte på temperatur mellom 24 og 28 °C
Søkte på fisk/dyr som passer i akvarium mellom 20 og 120 liter

...og fikk denne listen.

Jeg får også av og til merkelige resultat om jeg krysser av for veldig mange valg. Det er bedre å være litt vag og lese litt om de fiskene som dukker opp isteden synes jeg. Søkefunksjonen er nok god, men ikke perfekt

Vanskelighetsgraden er nokså begrensende har jeg funnet ut i min evige søken i plantebasen. Det er ingen "fra-lett-til-litt-vrien"-mulighet liksom, og da må man evt. søke på hver enkelt vanskelighetsgrad. Bare tull når det gjelder planter har jeg funnet ut, her råtner hornblad umiddelbart mens sære planter langt ut i det røde vokser ut av karet. For fiskebasens del kan kanskje oppdrettsmulighet også slå hardt ut på det kriteriet...

Så som Tante Astrid sier, lag nettet litt mer grovmasket og les info, der står det ofte hva som evt. er vanskelig med arten. Og gjerne fra flere kilder, basen er tross alt dugnadsarbeid av oss glade amatører med en del verdier som jeg har en følelse av at ligger forhåndsutfylt i registreringsbildet. Men basene her er gode, og blir bedre for hvert bidrag :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap