Hvordan få utvendig filter til å fungere?

Hei, jeg har slitet med dette en stund nå, jeg får ikke utvendigefilteret til å pompe vann, altså fungere.. jeg tror det kan ha noe å gjøre med at det ikke er vann i røra men bare i filtere og i karet. hadde satt pris på om noen kunne ha hjelpet meg litt, noen tips osv.
Hvilket merke og modell er det?

Å suge lufta ut av utblåsings-røret, og veksle mellom å gjøre dette og å starte og stoppe pumpa, pleier å funke til slutt.
Hvis du har lik som meg så må dy trykke ned hele den rundingen på toppen for at det skal bli trykk
Jeg har Jebao og Am-top begge på 1200l/t

takker for tips jeg fikk det til nå. ved å pompe vann inn i innblåsningsrøret da ble alt luft preset ut av utblåsingsrøret fikk det til for 2min siden
er det noe smart jeg kan gjøre for å tømme filterene for vann? når jeg skal gjøre det rent igjenn?
Bær filteret ut på badet, og rens filtermaterialet i brukt akvarievann. Tøm vannet som ligger igjen i filteret ut i dusjen eller lignende, før du setter tilbake filtermaterialet.

Når du skal sette filteret tilbake i akvariet, sett først ned innsuget. Når du da suger på utblåset, trenger du bare å ta ett "magadrag", og hvis du gjør det riktig, fyller filteret seg perfekt opp med vann igjen pga. hevert-effekten i innsuget. Da er det bare å sette utblåset på plass og plugge i stikkontakten, så er du ferdig.
ok, det skal jeg gjøre neste gang, tusen takk for tipset
Tilfeldig bekjentskap
© Gunnar-Martin S Gudmundsen
Reklame for plussmedlemskap