Hjeeelp vann kvalitet

hei søt litt rundt på nette også her på akvaforum men finner ikke noe konkret svar till akkuratt mitt problem. D som plager meg er vannet i akvariet mitt har ett 110l akvarium med en pumpe som hørte till + jeg satte neri en boblemaskin pumpe ting hehe. men vannet blir grønlig grumsette ser ikke tapeten på andre siden av akvarie en gang bytta vann mye da jeg nettopp har fylt vann i dette men etter noen timer etter vannbytte er det akkuratt likt igjen. tror muligens dette kan komme av att jeg fant noen planter i ett likalt vann her jeg bor så tok disse utav i dag får å se om det blir bedre. takker på forhond for gode svar
Hm, kan det være noe algegreier?

Du tar vann fra springen, og så blir det grønt?
stemmer tar vann fra springen å det blir grønlig kan jo være alger da det henger noe grøn grønske på vinduet hmmm
Det høres ut som svevealger. Jeg kan for lite om de til å gi noen råd, men du kan jo lese gjennom noen av trådene som dukket opp når jeg søkte på det og se om du finner noe info der.
Helt sikkert svevealger/grønnalger. Har nylig hatt det problemet selv, så ingenting i akvariumet...ikke særlig pent og hyggelig nei. Prøvd hyppige vannbytte og mørklegging men ingenting virket. helt til jeg kjøpe et uv filter. Etter få dager var vannet krystallklart!!
jeg fjernet plantene jeg hadde funnet i ett lokalt vann rensett pompa i akvarievannet å det ser ut till å gjøre susen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap