Noen fisker som du kan anbefale for meg?

Hei
Jeg har et Akvarium som er 60 liter og lurer på om du/dere anbefaler noen fisker for en nybegynner som meg

Takker for alle svar
Inaktiv bruker
Platy og Guppy er gode og fine nybegynnerfisker. Pass på å beregn 3 hunner per hann hvis ikke kan hannen plage hunnen slik at hun dør. Disse to fiskeartene er også ynglemestere, har en som skal yngle snart

Les om fiskene her:

Guppy:
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4274

Platy:
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=4344
Noen andre som kan gi et forslag til nybegynner fisker? (Ferskvann)
Hva med noen dvergciklider eller gurami ? Noen tetra eller corydoras (pansermaller)?
Liten stim
en 60 liter tillater jo også en stim (10-15) med noe smått. En liten tetra eller rasbora for eksempel? Evt en gruppe puntius titteya (sherrybarbe)
Kan hunn sverddrager få sverd?
Hei ;D
Jeg kjøpte 3 sverddrager... 2 hu og 1 hann. Den ene hua døde, men jeg fant ut at den hunnen som va igjen begynte å utvikle sverd... Nå har den like langt som hannen og lurer på om d er hann eller hu da... Kan de ha gitt meg feil? eller er det mulig at hunner kan utvikle/får sverd?
Haster ikke, men hadde vært greit med raske svar
Takk
Hann
Sverd er hann. Det er ingenlunde uvanlig at enkelte eksemplarer av denne arten utvikler dette sent. Den har ikke skiftet kjønn, bare "modnet sent", men det er definitivt en hann.
Inaktiv bruker
Hannen har et sverd som også har gitt fisken navnet. I tillegg har hannen gonopodium der hunnen har sin gattfinne.
[External Image]
ansistrus sp er en bra begynner fisk eller danio artene
Jeg ville prøvd meg på sommerfugl ciclider. Veldig fin fisk, også en liten utfordring til nybegynnere
Har du sjekket vannverdiene etter at fisken døde? Det kan være lurt å sjekke for nitritt før du eventuelt skaffer flere fisk til akvariet.
Er akvariet relativt nyetablert?
Bør jeg fjerne algene?
Hei
Nå har jeg kjøpt meg et brukt 300L (3 år gammelt)
Det er fullt av alger..
Bør jeg fjerne algene før jeg hiver i nytt vann slik at det ikke kommer alger så fort?
Eller skal jeg bare ta fram siden og baksiden?
Håper jeg kan få svar idag
vask det grundig , ikke me SÅPE, kan bruke azton. husk og kjør inn filtere vis du ikke fikk me et som va innkjørt , ikke vask det
Mona o din mistanke om nitrit var helt rett :( :(
Jeg har rundt 0,5 mg/l. Men jeg aner ikke om det er mye men det kan fortsatt være grunnen til dødsfall i akvariumet mitt ((((
Planer om å gi bort 1 eller 2 haimaller
Hei
Jeg har 2 haimaller (20cm) og lurer på om noen er interesert. Har planer om å selge dem eller bytte dem.
Kan ikke sende.
De er i Sandnes
;D
Noen?
Jeg kunne tenkt meg ca. 30 gule kuleskjell og lurer på om noen har eller vet om steder i sandnes stavanger området…

Hyggelig med svar ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap