Kalksteiner til reker?

Jeg er kommet litt ut av alle verdiene som jeg må holde styr på etter jeg hadde akvariumet oppe å gikk sist, så trenger litt hjelp å få det på plass.

Kan jeg ha kalksteiner oppi karet til reker, er det lurt, med tanke på skallskifte osv, eller vil ikke dette hjelpe på det?

Er det kun mineralstein/dråper, og catappablader som skal brukes?

Å hvordan var dette med GH, KH osv, har glemt det helt bort, men så at jeg må ha styr på endel i forhold til rekene, så en fordel at jeg har det på plass, før jeg får meg reker :
Du finner oppskrift på hjemmelaget mineralstein med litt forklaring i innlegg 383 med bilde i innlegg 393, det funker så lenge man holder øye med GH. Med Cory i karene er det litt balansegang der...

Kalk vil øke pH og det gjør noe gøy med KH, så det er bare greit å bruke hvis man har lyst på endring i de verdiene. Har enda ikke somlet meg til å teste montmorillonitt i blandingen, det går mot høst og da kaster jeg meg over saken. Tilbakemelding fra prøvekaninene mine var at steinene løste seg fort opp, det har nok noe med blandingsmetode og mengde vann å gjøre.

Uansett, reker og snegler vokser og skifter skall og/eller er håpløse å knuse så lenge jeg slipper ned en "sukkerbit" i ny og ne...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap