Foretrekker mallefor + spm om frossne mygglarver

Jeg har lagt merke til at alle kampfiskene mine og black mollyen foretrekker mallemat framfor kampfisk mat, enten flakfor eller pellets. De går rett til bunnen og tar av mallenes mat. De vil for eksempel ikke ha de frosne mygglarvene og siden jeg spesielt vil fete opp hannen som nettopp har hatt sopp så vil jeg gjerne få i ham noe mer kjøttbasert enn plantemallefor. Kan ancistrusene spise agurk/squash en stund slik at jeg kan lokke skikkelig for i resten av gjengen? og bør jeg tine mygglarvene før jeg forer med dem?
Fnis... kampfisker altså

Jeg ville også fått i kampusene mer proteirikt fôr. Selv har jeg ei 50ml-sprøyte jeg knekker en bit myggiser oppi, også suger jeg opp litt vann og rister sprøyta mens det hele løses opp. Også fordeler jeg larvene i porsjoner rundt i akvariet. Finnes ikke den fisk som ikke liker det her i gården. Det og TetraPro Color er kampfiskene mine sin favorittmat - sistnevnte er flak som flyter en stund, de ser ut som chips om man kan si det slik. De digger kampusene mine å herpe.
Grønnsaker er sunt. Hvis fiskene foretrekker det, ville jeg latt dem gjøre som de ville.

Mygglarver er forresten ikke spesielt "kjøttfullt". Det er populært fordi det er lettfordøyelig, men næringsverdien er lav. Artemia er kraftigere og mer næringsrikt.
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap