Første inlegg- yngel & agressiv mor.

Mitt første inlegg..

Har holdt på med fisk i et år. Har et sebraciklid par som har fått yngel.

Yngeln vokser, skal bli morro å se hvor mange det er tilslutt..
I går var jeg nødt til å skille "ekteparet" da hunnen var blitt alt for aggresiv mot sin make..
rett og slett gyvet løs på han de siste dagene.. Så nå gjemmer han seg i 70L og spiser ikke noe spesielt heller.
All yngelen går med henne, lurer på om det er no ide å hente over noe yngel til han.
Kan litt lite om yngel ennå, da dette er første kullet dems.

Synes jo litt synd på hen heeh "jada det er bare fisk " men min fisk skal ha det bra
Ville ikke flyttet over yngel til hannen nå,nå blir de sett på som mat.
Han blir desto mer glad når han kommer sammen med hunnen igjen senere Og så begynner de nok på neste kull ..
Merkelig oppførsel på de om dagen..
Hmm ser ikke hetl bra ut... mor har mistet all farve.. og far han er 50% 50% farge ikke farge.. Hunnen spiser men ikke han.. de går fortsatt i hvert sitt kar og det er etter hva jeg teller 3-5 yngel igjen som lever.
Hun er helt rabiat.. forrykende fart opp og ned langs glasset frem og tilbake..

Han bare gjemmer seg spiser ikke og bruker dagene på å se ned til hunnen i andre karet.. (når han ikke gjemmer seg vel og merke)

Hannfisken måtte jeg desverre ta... men mamman og ene ynglen som er igjen trives i karet..
den lille vokser seg til og har det bra.. begynner å se at det blir en fisk
vet ikke hvor stor den er ennå, men knappe cm eller litt mindre.. kommer bilde på den senere i dag

Ser ut som hunnen gjør klart til ny egglegging, men ikke så lett når det ikke er noe hanne der.. Ikke sikker på når det er lurt å kjøpe ny hanne, i forhold til den lille..

Næææææ for en søt liten beibifisk !! Helt alene uten søsken, med en glupsk mamma. Ikke lett. Håper den klarer seg
Mammaen er så snill så, de har det bra sammen de) de har gått alene sammen litt over en mnd.. Ja de 50-100 andre gikk bort en etter en, så var denne som var sterkest.. den vokser og har det veldig bra. spiser det den får av mat.. Så vil nok klare seg bra den her..

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap