Nybegynnerspørsmål om oppdrett (malawi)

hei

jeg har overtatt et akvarium , 240 liters, med en del forskjellige typer malawi (var det jeg fikk beskjed om da jeg overtok) etter en litt uheldig start der det døde 5-6 fisker første natta har jeg fått nitritt problem under kontroll og fiskene ser ut til å trives.

Jeg har lest diverse av det jeg har kommet over på nett, men har ikke funnet så veldig mye av det jeg lurer på om oppdrett. En ting er sikkert, om jeg ikke har missforstått veldig så tror jeg en av de gule fiskene har fulle munnen av egg. Gul fisk med svart stripe øverst på finna er det, har en han og en hun.

Det jeg lurer på, jeg vil gjerne at noen av de ynglene lever opp, siden jeg har mista noen store fine fisker. Jeg har forstått det sånn at jeg bør ha et lite akvarie ved siden av der jeg plasserer fisken.

Hvordan funker dette i praksis? Tar jeg å kjøper et lite akvarie? I såfall hvor stort?

Tar jeg både hunnen og hannen eller bare hunnen over i dette?

Når flytter jeg hunnen tilbake?

Hva mater jeg dem med om det kommer bittesmå yngel

Eventuelt om noen har en lenke eller noe som kan svare på disse tingene som jeg kan lese?

mvh veldig nybegynner

Roar
Hei du, og velkommen hit
Gul fisk med svart stripe kan være Golden (Labidochromis caeruleus).
I stedet for å skrive en hel masse her så legger jeg ved en link i stedet. Tror du får svar på det meste der, hvis ikke så er det bare å spørre igjen.
Oppdrett av malawi
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap