En Maikos Akvariedrøm (side 3)

Vil anbefale Buster shop ang de er hyggelige og hjelpsomme, altid vært fornøyd med service og fisk der. har handlet litt rundt i de fleste butikkene i arendal men er de jeg er mest fornøyd med selv iallefall Lykke til videre, veldig spennde og givende hobby dette! Men innimellom litt frustende.. som nå da jeg har fått sykdom som jeg ikke blir kvitt :/ men satser på det order seg og akvariegleden kommer tilbake
Legger planer
Takker så mye LeneA,Busters Shop er på lista ja,de hadde noen nydelige små Kuhli ål når jeg var der sist og de er også den eneste dyrebutikken jeg har sett til nå som selger Corydoras,så jeg skal definitivt innom der når jeg har fått satt opp og innkjørt Akvariene mine.
Sykdom i Akvariet er ikke noe gøy,gruer meg til jeg får det så skal få kjøpt inn noe medisin og ha liggendes,bedre og være føre var!
Kan se ut som om det er sykdom i Akvariene som får folk til og legge det på hylla og jeg skjønner det godt,må være ganske kjedelig og medisinere og medisinere,uten og se en bedring. :/

Var innom leiligheten min en snartur idag,den maskintingen som tørket gulvet er vekk og det er nå lagt gulv i form av plater eller noe der,så nå venter jeg bare på at de får lagt nytt gulv...
Inaktiv bruker
God morgen
du er kjempeflink med akvarium! jeg hadde faktisk en drøm om deg i dag:
jeg jobbet på S.F.O. og plutselig kom du inn med barnet ditt(som var sånn rundt 4 år) så skulle vi hjelpe deg å flytte inn i det fine huse på profilbilde ditt.

ILDHALEN


PS: i dag har mitt første og eneste akvarium på 60liter "1-års jubileum"
SALG!
ILDHALEN
du er kjempeflink med akvarium! jeg hadde faktisk en drøm om deg i dag:): jeg jobbet på S.F.O. og plutselig kom du inn med barnet ditt(som var sånn rundt 4 år) så skulle vi hjelpe deg å flytte inn i det fine huse på profilbilde ditt. [B]ILDHALEN[/B] [B]PS[/B]: i dag har mitt første og eneste akvarium på 60liter "1-års jubileum":)

Ha,ha,ha,kunne gjerne tenkt meg og flytte inn i det huset der ja,det er nydelig!
Men tviler på at det blir en unge på meg,har nok med nevøen min som er 1.år.
Gratulerer med "1.års Jubileum",venter selv på og faktisk få opp mitt første Akvarium,så det blir lenge til jeg får Jubileum.

Fikk forresten en sms i dag på morraen,snekkerarbeidet i stua er ferdig,så nå er det gulvleggeren sin tur.De venter bare på belegget,som er rett rundt hjørnet,så setter de igang.Skal glede meg til jeg kan flytte hjem igjen,da skal maling kjøpes inn og det siste av stueveggene males,før alt av møbler og Akvarium endelig skal opp!

Og Tropehagen Zoo i Arendal feirer sjefens bursdag nå til Lørdag,og da har de minus 44% på HELE butikken (untatt fòr) fra kl 16-18.!
Skal definitivt inn og kikke,håper og få kjøpt noe småtterier til Akvariet.
Oi takk for tips Da må man ta seg en bytur og kikke ja
Mye på gang nå
Fikk tlf igår om at de ble ferdige med leiligheten min i løpet av ettermiddagen,så jeg fikk flyttet tilbake i dag!

Jeg har også vært på salget de hadde på Tropehagen Zoo og handlet og kom hjem med litt mer enn jeg egentlig hadde tenkt meg...
Hadde i grunnen bare tenkt og kikke på dekorasjoner/røtter til Akvariene mine,men så falt jeg for fristelsen og endte opp med og kjøpe med meg noen Akvarieplanter...Selv om jeg ikke har fått satt opp ett Akvarium enda!
Bestemte meg i butikken for og sette opp 30.L på kjøkkenet og ha de 6 plantene jeg kom hjem med oppi der.Har fått oppi både substrat og planter etter og ha "kranglet" med den ekle greia som lå rundt røttene på plantene og også fylt opp med vann,men selvfølgelig så dukker det opp ett problem underveis.
Jeg skal koble sammen det medfølgende filteret men selvfølgelig så MANGLER det noen deler!!!
Jeg er sikker på at alt sammen var oppi der da jeg åpnet det etter at jeg først kom hjem med det tidligere i år,så mest sannsynlig så har jeg forlagt det ett sted,mest sannsynlig på soverommet.Jeg bare håper(!) at jeg ikke har klart og kaste noe nå...Men soverommet er katastroferommet,stappfullt av møbler og ting,inntil jeg blir ferdig med og male stua,så har ingen mulighet til og finne det igjen nå.
Så jeg tok heller den som medfølgte Aquaboksen som jeg kjøpte her forleden og satte den oppi,i håp om at plantene klarer og overleve til jeg får ordnet de noe sterkere...
Og pakka fra Aquamanias var kommet denne uka,så var på posten og hentet den,så nå har jeg fått vanntestene mine.Må få testet vannet imorra og se hva det ligger på her oss meg.
Kjøpte også en Nydelig rot jeg fant på Tropehagen idag,den er lang,tung og ikke så tykk,men den er full av snirkler og streker og noen runde hull i den ene enden.
Den skal definitivt oppi 115.L når den endelig skal opp.
Noe som kan bli enda en stund til,da jeg må kjøpe mer substrat,etter og ha fylt opp 30.L så ser jeg at jeg trenger flere poser til og da må det taes når jeg får penger,den 20.Oktober.
Vanntester
Første testresultat fra kranvannet mitt:

Test PH - 7.5
Test Nitritt - 0.

Test GH.
Etter 1.dråpe ble vannet lys/svakt rosa,etter 2.dråpe rosa og etter 3.dråpe lysgrønn.

Test KH.
Etter 1.dråpe ble vannet lyse blått,etter 2.dråpe lys gult og etter 3.dråpe gult.

Er ikke sikker på GH og KH testene,om dette betyr at jeg har lave verdier av disse i springvannet og bør vurdere og tilsette noe her..?
Og tror jeg trenger en ny varmekolbeog termometer til 30.L,har ett lite termometer oppi der nå hvor det står at det er 29.Grader,men når jeg kjenner på vannet så er det kaldt/lunkent,så har mine tvil om varmekolben som er oppi gjør jobben sin...
Inaktiv bruker
gratulerer med ny leilighet!!! gleder meg til å høre mer om dette, kanskje du til å med tar en sving innom min personlige tråd?=)
Hater internett
ILDHALEN
gratulerer med ny leilighet!!! gleder meg til å høre mer om dette, kanskje du til å med tar en sving innom [I]min[/I] personlige tråd?=)

He,he,he,er vel mer snakk om nyoppusa stue enn leilighet her,men takker.Eneste som er litt småirriterendes er at det er litt knirking i det ene hjørnet av stua,men jeg skal ha sofaen og hele internettoppsettet der,så det er ikke ett sted jeg bekymrer meg over.
Jeg prøver og sjekke innom og lese de forskjellige personlige trådene her inne på Akvaforum,selv om jeg ikke alltid er like god til og huske og kommentere.
Men akkurat nå er Internett en plage,tregt og detter ut uten grunn,før det plutselig kan komme tilbake,så akkurat nå får jeg ikke så mye tid her inne + at jeg går på trening 2 ganger i uken og alt av møbler og ting er fortsatt på oppbevaring rundt om i leiligheten,mens stua males ferdig.Har ikke engang ett ordentlig bord og spise fra...
Er det mulig..?
Da har knirkinga som var i det ene hjørnet hvor vannlekkasjen var blitt dobbelt så ille...Så nå har jeg vært nede og pratet med Arendal Boligbyggelag og de tok kontakt med de som gjorde arbeidet,så nå venter jeg på tlf fra de.
Mest sannsynlig så er det plata de la under som ikke er riktig gjort og da må enten deler eller hele gulvet opp regner jeg med,for at det skal bli fiksa...
Så stueakvariet mitt og mesteparten av møblene må fremdeles stå nedpakka på soverommet.ARGH!!!Blir så irritert!!!

Det eneste positive er at jeg er ferdig med og male veggene i stua,så om nå bare det *** gulvet kunne bli ferdig,så kan jeg faktisk få litt glede av mine Akvarium...
30.L er enda oppe og går,men har bestilt en ny pumpe til den,så venter på den.
Ikke så mye som skjer...
Håper og høre fra de som skal fikse gulvet denne uka,så jeg kan få satt inn møblene mine og få opp 115.L i stua.
Ellers så nærmer det seg minusgrader og da jeg kjører scooter,så betyr det at jeg også snart må parkere den for vinteren og begynne og bruke beina/ta bussen.Alltid like gøy,for en som hater snø,is og kulde!!!

30.L er fortsatt oppe,det fulgte med noen små snegler som forsyner seg godt av plantene mine,for øyeblikket skjer det ingenting mer der.
Jeg har bestemt meg for og kjøpe meg en reol fra Biltema,en som kan ta max 265 kg/hylleplate.Denne skal inn på soverommet og jeg kommer også til og flytte 30.L inn på den,da den er hakket for stort for kjøkkenbenken i høyden,m/kjøkkenskapene rett over.Så jeg håper og få satt opp Aquaboxen på kjøkkenet istedet og ha snegler eller reker oppi der.

Har også lagt noen fremtidsplaner for meg selv,hvis jeg noengang ender opp med en større leilighet og større Akvarium,da vil jeg ha ett med Malawi fisk oppi,noen av de er bare helt nydelige og se på!

Og Internettet har fremdeles "hikke",så har en stygg aning om at det kanskje kan være ruteren som snart tar kvelden...Håper ikke det... :/
Å himmel!! Er ikke bare hos meg det er mye aktivitet nei...Får håpe de snart får orden på gulvet ditt

Kjenner til dette med knirkende gulver og er veeeldig glad jeg har en mann som er hobbysnekker/ altmuligmann Han bygger akvariebord så flisene spruter her når jeg spør pent med mine dådyr-øyne Til å være nybygd hus for 4 år siden er det utrolig mye knirk i gulvene, men sånn er det når man bygger huset selv.. Gynger gjør det også!! Fytti! Hadde jeg bare fått viljen min når vi bygde hadde det vært plater og gulvbelegg som i alle fall ville vært stødigere enn det vi har nå, men så lenge det er skrudd fast i veggen og vatret er det greit for meg

Måtte inn å lese tråden din da jeg oppdaget at du har vært og lest hos meg

Krysser fingrene for snart å se noen bilder av nyoppsatt akvarie
Tenker positivt
Takker Lene,hadde ikke hatt noe imot og ha en Mann med litt snekkerferdigheter nei,men for tiden nyter jeg singel livet.

Bilder kommer,det blir enten ny mobil eller ett enkelt digitalkamera på meg nå før jul,hvis alt går som det skal og økonomien ikke går helt skeis.Lever på uføretrygd,det er ikke allverdens og det er jo ingen sjanse for en lønnsøkning heller...Kunne gjerne tenkt meg en liten deltidsjobb i nærheten,bor jo bare en 5.min fra Arendal Sentrum,men nå må man ha en fancy CV og utdanning/tidligere erfaring for og få en jobb.Alt jeg har er fullført 2.året Vidergående Tegning,Form og Farge...

Og nye planer legges hele tiden...
Sitter og leker med tanken på og bytte ut bokhylla jeg har i stua med reolen jeg vil kjøpe meg og heller ha reolen i stua og bokhylla på soverommet.
Må få kjøpt og satt sammen den hylla og så se hvordan den ser ut først,så får jeg tatt det derfra,må jo være noe som passer inn og ikke blir veldig stygt og se på.Kunne kanskje hengt opp eller sydd noe stoff sammen,som en slags gardin og dekke til på baksiden av reolen..?
Føler alt står dønn stille for tiden,jeg orker ikke begynne og sette inn noe mer av møbler eller ting i stua,vet jo ikke om de må ta opp hele gulvet her på nytt.
Jeg kjenner til problemet med å få seg jobb..går selv på arbeidsavklaringspenger og det er ikke lett å få det til å gå rundt...spesielt når begge (både jeg og gubben) går på det Men nå er det muligens slik at gubben begynner i jobb igjen til høsten om helsa holder så kanskje vi får en liten oppsving i økonomien da?? Eller blir det å klare seg på det en har Er vel derfor det blir endel hjemmelagde løsninger her i huset

Regninger...
Denne måneden forsvinner pengene ja...
Nettopp betalt regninger og det er enda 2 igjen,som trekkes fra kontoen imorra,så det kommer til og bli trangt denne måneden her,spesielt p.g.a den høyst uønskede kommunale avgiften som kom i posten denne måneden! (1693.kr...)

Får bare ta det som det kommer,ikke noe og gjøre med det.Må parkere scooteren hvilken dag som helst nå,så da blir det utgifter til buss og må til dyrlegen imorra og avlive den ene undulaten min,da hun ikke er noe god.Har avtalt med en dyrebutikk om at de kan ta imot den andre jeg har,så blir det en pause på meg med alt som heter fugl.(Lurer på om jeg kan ha en form for allergi,enten fugl eller støv,så nå skal jeg leve uten og se hvordan det går.)

Venter også på noe småting til Akvariumene mine og jeg må også få bestilt noen flere poser med subtrat til det store akvariet,men må vente og se hva jeg får råd til denne måneden.Får uansett ikke satt det opp,da gulvet ikke er fikset enda...
Snegle i vannoverflaten..?
Da var dyrlegebesøket overstått og den andre gjenlevende og friske undulaten min er levert i dyrebutikken,forhåpentligvis så vil han få ett godt hjem.
Trøster meg selv med og mate småfuglene på utsiden...

30.L er den eneste som er oppe og går,da gulvet enda(!) ikke er blitt fikset,så nå beregner jeg sjansen min for og få opp 115.L i November måned,har en frist på 12.November,da jeg da fyller 26.år!

Så igjen den lille blindpassasjeren min idag,den lille sneglen som fulgte med plantene.Jeg velger og la den leve,da jeg satser på at det betyr at vannverdiene er noenlunde stabile + at da har jeg i dte minste 1.levendes ting oppi der.
Men har ett spørsmål:
Har det noe og si at snegla svømmer rundt i vannoverflaten?Er den bare oppe og trekker luft eller betyr det at jeg må skifte vann tro..?
Vet ihvertfall at den lever,den beveger følehorna og har vokst seg mer enn det dobbelte av det den var.

Har også bestemt meg for og skifte ut bunnsubtratet med ett annet,er samme type,men lysere farge enn det som er der nå.Da får jeg brukt opp det lyse substratet i 30.L mens det litt mørkere skal oppi 115.L.Må bare vente til jeg faktisk kan få opp 115.L før jeg faktisk kan gjør noe.Skal også ta en opprenskning av plantene og få ryddet der,da 30.L også skal flyttes fra kjøkkenbenken opp til Biltema hylla,må bare se an når jeg får råd til og kjøpe den...

Venter også på 2.ordre,den ene fra Webzoo,som jeg håper kommer snart,slamsuger til 30.L og Amoniakktest.
Den 2.ordren kommer fra Akvariereker og der står det bare:
Bestillingen er registrert. Ordre dato: Sunday 09 October, 2011. Ikke behandlet.
Begynner og bli litt utålmodig her,er det vanlig med så lang bestillingstid derfra?
Alle varene jeg bestilte skulle jo være på lager da jeg bestilte de...
Snegler er glad i å spise proteinhinne, og så lar de seg drive med stømmen for å komme til nytt sted. Ikke at de kommer så langt i et lite akvarium da men
Yay,en ordre er på vei!
Takk for infoen,ser den ligger og dupper og flyter i overflaten nå,kommer ikke langt da det er altfor liten strøm i det akvariet,venter på en ordre fra Aquamanias også og der kommer det 1.blå filtermatte,så når den har kommet,skal jeg få satt opp ett større filter/pumpe der.
Og fikk nettopp e-mail om at ordren fra Akvariereker nå er på vei i posten til meg i kveld,så nå mangler jeg bare en tur til Biltema og få kjøpt meg den hylla jeg skal ha...Om de nå har den inne.De var utsolgt sist jeg var der og kikka,så "håper" de har den inne nå til Torsdag...
Håper ting ordner seg i leiligheten din snart! Ikke så moro med så mye styr!

Ventetiden på å få satt i gang kar og nyutklekte planer blir veldig lang når ting butter litt imot! Men du verden så stas det er når det endelig kommer igang!

Lurer veldig på hva du har planer om av fisk...
Kirsebærreker!
Da har jeg kjøpt meg Kirsebærreker idag,tusen takk til Einar Lende.
Har putta de oppi 30.L,så nå skal det være 17.Reker og 1.Uidentifisert snegle boendes oppi der.Der var det visst masse godt i form av planterester eller noe annet,for den ene reken har nå fått rødfarge og de jeg kan se,ser ut som de spiser på ett eller annet og jeg satte de oppi for 5.min siden!
Satser på at resten også farger ut senere,da de var alle bleke i fargen da de var oppi posen og ventet på og komme oppi.
Har også hentet pakke fra Akvariereker idag,litt rekefor,en hov,Sera KH/PH Plus og en ny varmekolbe til 30.L,som fungerer som en drøm.

Takk for visitten Idabu,valg av fisk og andre innbyggere til Akvariumene står enda litt åpent,må se det litt an hva de har inne i dyrebutikkene her oss meg,da jeg er avhengig av sjåfør for og komme meg avgårde,men skal ihvertfall ha disse:

-Corydoras.
Skal ha en gruppe av disse i 115.L,ikke sikker på hvilken type,her må jeg se hva dyrebutikken har inne,men har veldig lyst på Corydoras Black om jeg kan finne de.
-Malle/L-Malle.
Har sett noen av disse i butikken og vil ha ett par av disse også,ikke bestemt meg for hvilken enda,men de er flotte og se på.
-Kampfisk.
Står på ønskelista,hvis jeg finner en jeg liker.Ikke så begeistra for de helt røde.
-Reker.
Jeg skal definitivt ha flere reker senere og litt forskjellige arter.
-Posthornsnegler.
Skal også gå til innkjøp av noen Posthornsnegler som jeg vil ha i Aquaboxen og i forskjellige farger.

Ellers så har jeg kikket en del på Guppy og andre småfisk som holder seg i midten/toppen av Akvariet,til og ha i 115.L,men ingenting er avgjort enda.Må se på økonomien,hva de har i butikken og selvfølgelig vannverdiene,så de kan gå sammen med de jeg vet jeg skal ha.Gleder meg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap