Mystisk nykommer i akvariet

Hei. "støvsugde" bunnen i akvariet i dag, da så jeg denne lille krabaten. Ikke lett å ta bilde av med mobiltlf, da den er så liten ca 2-3mm i diameter (på skjell). Jeg har en eplesnegle i akvariet, aldri hatt noen flere der eller andre snegler som jeg vet om. Kjøpte noen nye planter for ca 2 uker siden.. ellers ingenting. Er dette en eplesnegle unge eller noe annet som har fulgt med planten? Ikke sett noen tegn til at eplesneglen har lagt noen egg.
Mvh Stian
Det er nok en liten skivesnegle du har fått i karet, de følger gjerne med nye planter.
Rita Revestrek
Det er nok en liten [URLBLOCK1] du har fått i karet, de følger gjerne med nye planter.

Jaggu, ser veldig lik ut Takk for oppklaringen. Er dette en snegle jeg bør ha i karret eller ta den ut?
De kommer inn under betegnelsen pestsnegler og blir fort mange, det er nok greit å plukke dem ut etterhvert som du ser dem
Rita Revestrek
De kommer inn under betegnelsen [URLBLOCK1] og blir fort mange, det er nok greit å plukke dem ut etterhvert som du ser dem ;)

Takk for tipset Sneglen er da ute
Rita Revestrek
De kommer inn under betegnelsen [URLBLOCK1] og blir fort mange, det er nok greit å plukke dem ut etterhvert som du ser dem ;)

Hva meg meg, jeg så nettopp en snegle i mitt akvarium som var nærmere lilla.. litt større enn denne, aldri hatt noe snegler før. Er de farlige? kjærsten vil gjerne ha snegler
Da foreslår jeg at du spanderer en eplesnegle på kjæresten din, ingenting er bedre enn glade kjærester som blir smittet av akvariedilla. Eplesnegler er snegler med personlighet, sjekk denne tråden. Der kan det jo hende du finner den ubudne gjesten din også :o)
Begynte med at det dukket opp en slik her . og nå er de mange fler. Tror nok jeg må til å plukke ja, for jeg ønsker ikke overflod av dem. Noen til å spise døde plantedeler er greit, men ikke mange, det ser så uryddig ut også med dem strødd over alt .
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap