Filter som vibrerer (innvendig juwel)

Har et 180-liters Juwel Rio med innvendig filter. Har ikke hatt noen problemer med det (har grov blåsvamp og keramiske kuler).

Men et eller annet gjør at det vibrerer sånn! Dersom jeg ikke hadde hatt toppen/lokket på, tror jeg det hadde vært greit, men det virker som lokket ligger og klaprer av vibrasjonene.

Jeg lever greit med det siden akvariet ikke står i et oppholdsrom (det høres veldig godt inne på barnerommet ved siden av), men skulle gjerne sluppet bråket.

Noen forslag til hvordan dette kan fikses - uten å måtte konvertere til utvendig filter?
Hvor gammelt er filteret? Hvis rotoren/akslingen er utslitt kan det vibrere mer enn nødvendig.

Eventuelt, hvis det er noe feil med pumpa, kan den enkelt byttes ut, men det koster jo noen kroner.
Akvariet, filteret og alt er halvannet år gammelt.
Av og til kan juwel pumpehodene ligge og vibrere litt hvis de ikke er trykt skikkelig nedi festet i pumpehuset.
Hvis den fremdeles ligger og vibrerer så er det nok noe gale med pumpen, da ville jeg gått å reklamert på den.

Juwel har 5 år garanti på alt det tekniske inkl, pumpen. Så finn frem garanti seddel/ kvittering / bankutskrift så tar du med pumpen og reklamerer.

Golden-nugget, det var god info. Vet du også hvordan jeg kan finne ut om pumpehoden er skikkelig festet eller ei? Kan jo neppe se det, så jeg må vel føle meg frem?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap