Kirsebærreker med fisk

Hei, hvilke fisk kan jeg ha sammen med kirsebærrekene mine? Tenker å ha dem i et kar med gurami.
Det kan være vanskelig å ha små dvergreker sammen med fisk. Det kan fungere sammen med fisker som f. eks. ancistrus og otto. Men guramiene tror jeg vil spise opp alt som er av rekeyngel, og kanskje også noen voksne reker hvis de er sultne.

Jeg har god erfaring med dverggurami og amanoreker. Disse er større og mer frampå og passer bra sammen med små fisker som dvergguramier, guppy og molly.
160L hjørne akvarium...lurer på å ha noen små botiaer også oppi karet også. Ved ettertanke tviler jeg på at rekene overlever...
Da blir det enklere å anbefale fisker. Kinesisk værål og kuhliiål vil ikke spise rekene. Har selv fiskene med kirsebær- og krystallreker. Algespisere og corydoras kan du også ha sammen med rekene.
Har 3 blåguramier i 160literen nå. Rekene går i et lite oppdrettskar. Har egentlig lyst å legge ned oppdrettskaret siden jeg sjeldent har tid til å holde på med det. Har heller ikke lyst å kvitte meg med rekene, siden de er vanvittige gode vedlikeholdere.

Kanskje jeg skal kjøpe noen kuliåler i stedet for botiaer=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap