Hei.
Først og fremst må jeg bare beklage om dette blir feil forum, om det er noen som har laget en liknende tråd før (jeg fant ikke en, men jeg har vært med om å overse ting før) eller om det jeg spør egentlig burde være i nybegynnerforumet.
Tenkte lage et sumpfilter, jeg forstår hva det er, hvorfor det er "nødvendig" o.l.
Akvariet er bare 110L, så det vil vel ikke kreve store sumpakvariet? (eller?). Har mulighet for å lage sumpakvariet om et på 21L ikke vil være tilstrekkelig.
Jeg har laget alt annet selv, så tenkte det hadde vært gøy å få til et hjemmelaga sumpfilter også. Jeg har nå:
2x Pumper som begge "pumper vann rett opp 1m".
1x 21L akvarie (med mulighet til å bygge et større).
laaaaaaaang slange.
3L silikon.
og div. medier (men ta gjerne utgangspunkt fra at jeg ikke har det).
(er det noe som mangles, så nevn dette, budsjettet skal helst holdes så lavt som mulig men såklart, det nødvendige ER nødvendig).
Planen var først og fremst å lage et selv, isteden for å bare kjøpe et sumpfilter. Men har lite peiling på hvordan det evn.t må se ut, hvilke medier som "skal" være med og hadde satt utrolig stor pris på om noen kunne laget en simpel tegning. (Ta gjerne utgangspunkt i at jeg har "midels" kunnskaper om hvordan dette gjøres, slik at OM dette funker, at andre kan bruke det).
TUSEN takk for all form for hjelp og for tålmodighet.