Trenger tips til filter/pumpe

Hei

Jeg har pr i dag et 100 L akvarium med en Fluval 3 +. Problemet mitt er ar Fluvalen til stadighet går tett, og den lille "vifta" inni pumpa, stadig henger seg opp. Jeg må knipse den i gang igjen, hver eneste gang jeg har hatt den avslått.
OG den BRÅKER. Og det noe helt Innmari. Denne lille vifta inni, summer og vibrerer til stadighet.

Har en del ancistrus, pakistanbotia og ei kjempereke i karet.

Noen tips til ei mer effektiv og kanskje stillegående pumpe? Jeg er nemlig helt "grønn" på dette tekniske
Har to tips for å gjøre Fluvalen bedre og mere stillegående :
1. For å gjøre den mere stillegående bør du kjøpe ny impeller(rotor).
Mulig den er slitt skjevt (hullet i midten).
2. Les artikkelen om [B]modifisering av innerfilter[/B](Fluval). Med blåfilter vil ikke
filteret gå tett så ofte.
PS ! Du husker vel å ta ut rotoren og rengjøre den og hullet den sto i ?
Tetra-frelst
Har to tips for å gjøre Fluvalen bedre og mere stillegående : 1. For å gjøre den mere stillegående bør du kjøpe ny [URLBLOCK1]. Mulig den er slitt skjevt (hullet i midten). 2. Les artikkelen om [URLBLOCK2](Fluval). Med blåfilter vil ikke filteret gå tett så ofte. PS ! Du husker vel å ta ut rotoren og rengjøre den og hullet den sto i ?


Errrrrr......kan man ta ut rotoren? * passe flau*
Plussmedlem
[QUOTE=Artemia
Errrrrr......kan man ta ut rotoren? * passe flau*

Hvis du IKKE gjør den ren samtidig med filteret, ja så vil den rett og slett ikke starte igjen... Veldig ofte da....
Som jente har du sikkert passe negler.. Ta tak i "viften" og trekk impelleren forsiktig ut, gni og skyll av all skitt som sitter på "sylinderen" over viften. Så bare setter du den forsiktig på plass, setter alt sammen og setter i kontakten...
ok. Tusen takk Skal prøve det !
En tannbørste er helt ypperlig til å gjøre ren både impelleren og "huset" den står i. Bare pass på å bruke en ny og ubrukt en så du ikke får med noe ekle stoffer fra tannkrem eller annet usj

Jeg har en splitter ny Fluval U (erstatteren til de gamle +'ene) her i huset, og danser rundt av glede for hvor stillegående den er, så jeg tror nok det er renhold/slitasje som er skyldneren hos deg. Om rens og slikt vet jeg ikke, har ikke hatt min så lenge.
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Evjeberg
Reklame for plussmedlemskap