Hva slags hai (ekte hai) kan jeg ha i et 720 liter

Jeg ønsker meg en hai, helst ferskvannshai grunnet utgifter på så mange liter, men saltvannshai er også mulig for meg. Hva kan jeg ha som ikke vokser ut. akvariet mitt er 75cm bredt så det er god snuplass for haien, derimot er det bare 160cm langt. Hva kan jeg ha. (Norske haier godtas også som forslag)
Sølvhai eller paronhai. Alt annet ,så mangler du ihvertfall en 0 på antall liter.
Plussmedlem
JAG
Sølvhai eller paronhai. Alt annet ,så mangler du ihvertfall en 0 på antall liter.

Både sølvhai og paroonhai vil vokse ut av det karet på litt over et år, hvis de får stellet sitt...
Lengdemessig vil de knapt ha svømmelengde nok til et slag med halen når de vokser til.
Hvis du skal ha ekte hai så nytter det ikke med ferskvann.
Hai er en saltvannsfisk.
Noen få unntak svømmer i både saltvann og ferskvann.
"Haiene" i dyrebutikken din er ikke noen av disse.
JAG

Ingen av overnevnte er hai.... bare fått det navnet.

Ekte hai kan du bare glemme i ferskvann.
Du kan jo slå på stortromma og fleske til med 10-20000 liters saltvannsakvarium.
Da kan du ha ekte hai.
Men spørs og du får lov og impotere hai i det heletatt som privatperson.

I teorien kan du holde Carcharhinus leucas (bull shark) i ferskvann.
Men med sine 3.5 meter så er vel det en utfordring i seg selv.
Ferskvanns-rokker (blant annet Potamotrygon) er beslektet med hai. Stort nærmere kommer du vel ikke.... 75 cm dypt og 160 langt blir forøvrig i snaueste laget for de fleste av typene.
Hai i karet
Han her skulle aldri hatt akvarium engang.Så fort han blir lei av fisken i karet tar han livet av dem og sier det var en "ulykke".Han har hatt utallige fisker,men de lever sjeldent lenger enn 14 dager!!Det er greit og bruke nitritt som en grunn til att alle fiskene hans ALLTID dør!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap