Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg

Inaktiv bruker
Er i oppstart's fasen med noen få fisker og et lite akvarium 125L
Kan sitte og se på fiskene i time etter time, fasinerende skapninger
Drømmer om noe større som 300L og oppover
Inaktiv bruker
I dag var det to fisker som var døde. Vi hadde strømstans i natt og da har 2 fisker omkommet En metallpanser malle og en Rødmunn tetra
Er en trist dag i dag.

Har også et problem med at vannet blir gult, skifter vann, så går det 2/3 dager så begynner det og bli gult.
Nå har jeg tatt ut den rota som jeg tror skaper dette gule vannet, håper det hjelper
Inaktiv bruker
Det er også en platy som har forsvunnet :O Nå er de stakkars damene alene ;/
Jeg tor jeg må skaffe noen flere fisker snart :O ble plutselig tomt.
Jeg er sikker på at det er strømstansen sin skyld at dem døde
Uff det er så dumt når de dør
Vi har bare hatt akvariet i 3 uker, så nå begynner frafallet også å komme her. Vi trodde alt var i orden, men det er nok en del ting vi må finne ut av før vi fyller på med mer fisk.

Men det er en utrolig givende hobby, lærer noe nytt hver dag
Inaktiv bruker
Samme som meg det
Er utorlig artig ^^ Er glad for at en av de første fiskene jeg kjøpte fortsatt lever
Den begynner og bli stor også.
Jeg skal invistere i digitalt termometer som jeg kan ha oppi, Nytt lys og så må jeg finne ut om ph verdien er helt riktig
Jeg er glad for at alle ancistrusene trives, de vokser som ugress ;D
Spock
Har også et problem med at vannet blir gult, skifter vann, så går det 2/3 dager så begynner det og bli gult. Nå har jeg tatt ut den rota som jeg tror skaper dette gule vannet, håper det hjelper :)

Om den roten ikke har ligge i vann før, så vil den farge vannet i oppstarten. Kan ofte være lurt å legge den i ei bøtte med vann i en ukes tid før den taes i bruk, skifte vann innimellom for å se om den farger det like mye etter ei stund. Alle mine store røtter har farget vannet litt, men det går seg til med vannbytter.
Inaktiv bruker
Har lagt den i ei bøtte med vann og har bytta vann nå Så da er det bare og vente litt ^^ skal bytte vann til rota ca annen hver dag
Inaktiv bruker
Er litt spennende og lyse inn i akvariumet om natta når det er helt mørkt ^^
Ser at rødmunntetra en blir helt blank og at Platy ene gjemmer seg blandt plantene og bak noen kammskjell sammen med rødmunntetra ene. Stilig!
Inaktiv bruker
I dag har jeg gitt ancistrus ene litt agurk Her ser dere den største har forgrepetseg sterkt på agurkskiven ;D Artig artig.
Inaktiv bruker
I dag fikk jeg flere fisker i akvariumet ^^ 4 stk. Rødmunntetra
Så nå har jeg 7 stk ^^ De storkoser seg og innbillerseg at de er mye større en de andre fiskene. (Helt til gulldfiskene kommer og skal se hva de driver med)
ancistruser er noen tøffe fisk.
Lykke til videre.

Espen
Inaktiv bruker
Black_Flys
ancistruser er noen tøffe fisk. Lykke til videre. Espen
'

Ja, de er kjempe artige Skal kjøpe to og ha sammen med rekene når de kommer ;D
Inaktiv bruker
Er det noen som har noen tips om hvilke fisker jeg kan putte i akvariumet?
Har 126L I akvariumet er det:
3stk "Sugemaller"
1 Pansermalle
7 Rådmunntetra
2 Platydamer
1 øksefisk
2 middels små slørhaler

Vil ha noe som er litt større og fargerikt. Tips?
Både pansermaller og øksefisk er stimfisker, så du burde ha flere av disse. Slørhalene dine blir nok fort så store at det egentlig ikke er plass til mer fisk...
Inaktiv bruker
sissimor
Både pansermaller og øksefisk er stimfisker, så du burde ha flere av disse. Slørhalene dine blir nok fort så store at det egentlig ikke er plass til mer fisk...
Jeg vet, Var på 2stk dyrebutikker i går, de som hadde pansermaller kunne ikke selge dem (Karantene) Og der jeg kjøpte Øksefisken sa de ingenting om det.
plus at i går da jeg var tilbake hadde de ikke andre fisker en sommerfugel ciklider og pappegøyeciklider.

Ja, jeg har planer om og ha slørhalene i et større akvarium eller selge dem.
Må bare få penger og plass til større akvatium
Inaktiv bruker
Nå har jeg fått dyrebutikken til og bestille Øksefisker
Så da kommer dem om ca 3uker Da blir det noen Øksefisker og en Platy gutt
Inaktiv bruker
Sitter og tenker litt på om jeg skal lage en hule til Rekene ^^ Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det
Gleder meg som en liten unge på Julaften til de kommer Blil kjempe gøy.
De fiskene som skal være i stim, bør jo få selskap så de blir en stim.

Coryene skal være minst 5, gjerne flere. Da blir det jo feil å ha bare en.

Ville også økt stimen med rødmunntetra. Da viser de mer igjen

Og bytte inn slørhalene.
Inaktiv bruker
Jobber med sakan for og skaffe flere, Men butikken får dem ikke inn før om 3-4 uker
Har litt lyst på flere rødmunntetra men jeg må se.
Har blidt litt knyttet til Slørhalene Skal heller skaffe enda et og større Akvarium ;D
Har et 350L på hånden
Inaktiv bruker
Lykke lykke lykke, En platy som venter unger nå ^^ Hun er i rugekar og ser som smått små øyne Jippi! ^^
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap