Vær så snill, hjelp meg med å finne rett medisin til mine discus.
jeg har en annen tråd også. men prøver på nytt. iogmed at symptomer har forandret seg. mine discus begynte å klø. da spesielt en hanne. han klødde så han smalt i karet her. etter tips og råd startet jeg kaliumkur for gjellemark. etter 4 omganger kan jeg ikke se mindre kløing. Meeen. så ser jeg at han driter hvitt!! innvoldsparasitter av no slag? vet ikke om det er en tom tarm, eller hvit avføring. er 2 eller 3 tråder som henger ut bak. plis hjelp meg å finne rett medisin til mine discus.
Postet 17.09.11 kl 15:48
Postet 17.09.11 kl 16:51
fiskemillajeg har en annen tråd også. men prøver på nytt. iogmed at symptomer har forandret seg. mine discus begynte å klø. da spesielt en hanne. han klødde så han smalt i karet her. etter tips og råd startet jeg kaliumkur for gjellemark. etter 4 omganger kan jeg ikke se mindre kløing. Meeen. så ser jeg at han driter hvitt!! innvoldsparasitter av no slag? vet ikke om det er en tom tarm, eller hvit avføring. er 2 eller 3 tråder som henger ut bak. plis hjelp meg å finne rett medisin til mine discus.
forstoppelse?
Postet 17.09.11 kl 17:06
Endret: 17.09.11 kl 17:06
ang vannet, så har jeg ringt mat tilsynet. skulle sende meg en spesiell flaske til vannprøve, som jeg skal returnere til dem for analyse. å di vet å ta seg betalt. så jeg må vente litt på svaret. men det hjalp å tilsette sera vannforbedrings greier. halve flaska måtte til, men mallene slutta med å ville klatre ut. å ingen dødsfall sia det.
Postet 17.09.11 kl 17:52
forstoppelse? hmm. håpe det er så enkelt. som sagt så klør han kraftig, samtidig som han bæsjer hvite lange tråder. di henger ganske lenge baki der også før han slipper dem. har også mistet matlysten di siste dagene. men vil uansett bestille no medisin å ha stående. itilfelle det viser seg å være no innvoldsparasitt dritt. hva er best på det? å hvor finner jeg det? har tenkt litt på prazipro eller deworm. vil dette funke?
Postet 17.09.11 kl 17:57
Postet 17.09.11 kl 22:46
Postet 18.09.11 kl 17:27
Postet 18.09.11 kl 17:48
Klippet fra fishchannel.com:
Treatment
Constipation is treated primarily by providing high-fiber foods that can act as a laxative. During the treatment phase, no other foods should be given (and certainly not pellets, flake or freeze-dried foods). Tinned peas are the classic laxative for most fish, either whole (in the case of species like goldfish) or squashed (for smaller species, such as bettas). Other good foods include plants (particularly Elodea and Egeria) and chitinous live foods (such as Daphnia and brine shrimp).
Epsom salt (magnesium sulfate) is a mild muscle relaxant used when treating moderate to severe constipation. Depending on the severity of the case, a dosage of 1 to 3 teaspoons per 5 gallons is recommended.
Treatment
Constipation is treated primarily by providing high-fiber foods that can act as a laxative. During the treatment phase, no other foods should be given (and certainly not pellets, flake or freeze-dried foods). Tinned peas are the classic laxative for most fish, either whole (in the case of species like goldfish) or squashed (for smaller species, such as bettas). Other good foods include plants (particularly Elodea and Egeria) and chitinous live foods (such as Daphnia and brine shrimp).
Epsom salt (magnesium sulfate) is a mild muscle relaxant used when treating moderate to severe constipation. Depending on the severity of the case, a dosage of 1 to 3 teaspoons per 5 gallons is recommended.
Postet 18.09.11 kl 18:21
fiskemillastår det no i det heftet om hvordan man får forstoppelsen til å ...eehh... ikke forstoppe mer?:-P
Hvis du bare forer med flakfor så kan det medføre forstoppelse, men jeg har mere tro på at det er flagelater dette er en gammel tråd om problemet.
Jon
Postet 18.09.11 kl 18:32
Postet 18.09.11 kl 18:48
Postet 18.09.11 kl 18:51
Postet 18.09.11 kl 20:05
Postet 18.09.11 kl 20:21