- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Hvordan øke co2 innholdet?
Hvordan øke co2 innholdet?
Postet 17.09.11 kl 18:34
Postet 17.09.11 kl 20:15
Postet 17.09.11 kl 20:40
Postet 17.09.11 kl 23:43
ser ut i fra postene dine at du har en 20 liters tank med planter og snegler, det er vanskeli å holde kontroll på vannverdier i ett så lite akvarium (knappe to vaskebøtter) ... springvannet i bergen er helt sikkert bra nok til karet ditt. men hvis du vil ha bløtt og litt surere vann f.eks kan du bare sette ett par bøtter ut på altanen. regnvannet som ganske fort samles opp i dem vil ha lav kh og en pH på ca 6. hvis du skal ha fisk i en 20liters tank må du uansett bytte vann ofte. link til tabell:
tabellen er fra tetra selskapet , en del av infoen dems om tilsettingsstoffer gjelder ikke for norsk drikkevann.
tabellen er fra tetra selskapet , en del av infoen dems om tilsettingsstoffer gjelder ikke for norsk drikkevann.
Postet 18.09.11 kl 00:25
Endret: 18.09.11 kl 12:25
torgeirOser ut i fra postene dine at du har en 20 liters tank med planter og snegler, det er vanskeli å holde kontroll på vannverdier i ett så lite akvarium (knappe to vaskebøtter) ... springvannet i bergen er helt sikkert bra nok til karet ditt. men hvis du vil ha bløtt og litt surere vann f.eks kan du bare sette ett par bøtter ut på altanen. regnvannet som ganske fort samles opp i dem vil ha lav kh og en pH på ca 6. hvis du skal ha fisk i en 20liters tank må du uansett bytte vann ofte. link til [URLBLOCK1]: tabellen er fra tetra selskapet , en del av infoen dems om tilsettingsstoffer gjelder ikke for norsk drikkevann.
Nå har jeg hatt den i snart et halvt år og klart å ha fine vannverdier hele tiden. Så tror jeg har kontroll på akkurat det, uten om at noen mente jeg hadde for lavt co2 nivå. Nå har jeg som sagt over senket pumpen litt slik at den ikke lufter ut så mye, så får jeg se om det hjelper. Jeg venter noen flere snegler så vil gjerne beholde gh slik som den er i dag for sneglenes skyld. Ja jeg har gått i nybegynnerfellen og kjøpt et lite kar, men et større står allerede på ønskelisten!
Takk for svar og takk for linken!
Postet 18.09.11 kl 11:55
Endret: 18.09.11 kl 12:25
Postet 18.09.11 kl 12:02
Postet 18.09.11 kl 12:28
Postet 18.09.11 kl 12:36