Kampfisk i bolle..

Jeg har tenkt å skaffe meg fisk i bolle, og så at kampfisk passet fint. Har dere noen tips til størrelse på bolle, ekstrautstyr jeg trenger, planter som passer og lignende. Det er første gang jeg skal ha fisk, og skal eventuelt skaffe meg større akvarium og flere fisker senere.
Hvor så du at kampfisk passer fint i en bolle?

Vet ikke hvor stor den bolla du tenker på da er, men for fiskens trivsel (les helse) er det anbefalt med minimum 60 liter i fiskebasen her på AF.
Bollen bør ikke være mindre enn 30 liter. Du bør ha en varmekolbe, filter, sand og masse planter. Jeg ville heller kjøpt et lite 30 liters kar i stedet for en bolle for det er vanskelig å se noe som helst igjennom en bolle. Jeg har flere 30 liters kar og de har jeg et kampfiskpar i og det fungerer kjempebra. Filter som jeg har brukt er elite stingray nr 10, de passer fint til kampfisker. Så bør bollen stå i 4-6 uker for innkjøring før du har noe levende vesner oppi. Mat litt hver uke så filteret får noe å jobbe med og bakteriene formerer seg. Skaff deg vanntester, altså dråpetester for testing av PH, GH og Nitritt. Snegler kan du ha som renholdsarbeidere i bollen eller karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap