Hvem kan corydoras dele akvarie med?

Jeg lurer på om det finnes fredlig fisk som jeg kan ha i Cory-akvariet mitt

Leste at noen hadde foreslått Discus og Scalare, men vil det fungere? Og er det kanskje andre slag som også kan være et alternativ?

Vil ikke ta sjansen på noen som kan komme til å plage coryene. De har førsteprioritet :o)
Corydoras kan vel "nesten" holdes med all fisk, untatt utpregede store rovfisker. Dem har noen pigger på ryggen som gjør dem lite attraktive som mat og jeg har ikke opplevd at noen fisker har plaget dem, og jeg har hatt en del gjennomårene, discus, scalare, skivetetra, sjokoladeciklider, rygsvømmermaller, guramier os. osv.
Diverse mindre tetra-arter vil fungere utmerket og levendefødere, guppy, platy o.l.

Jon
Hva slags cory? det finnes mange sorter med litt ulik krav til størrelse på kar, temperatur og vannverdier.

Diskus krever mye plass, foring, vannskifte, høy temperatur og stell, ikke alle coryer passer sammen med de.

En stim med en eller annen liten tetra går som regel bra, evt. endlers guppy o.l.
Jeg har ancistrus sammen med mine corydoras green laser, men noen ancistruser er veldig terrotirielle, og jager coryene bort fra sitt område i karet.
Det er en 128 ltr med Green Laser.

Jeg er cory-fan, men de andre i familien ønsker seg også noe å hvile øynene på
Jeg har et 125 liters kar med et oppsett som skulle passe coryene dine, jeg har ingen problemer med sterbaiene mine i alle fall. Karet har hatt dette oppsettet i 3-4 år i Rakkestad før jeg måtte flytte til oslo. Men du trenger ikke så mye fisk.

Jon
Cory går med så mangt
Men de bør få ha bunnen litt i fred. Så unngå territorielle ciklider som danner revir rundt bunnen. Men guramier og andre fisker i OK størrelse som beveger seg lenger opp i karret er null problem. Jeg forutsetter selvsagt at det sjekkes at de liker samme vannverdier etc og uttaler meg kun på grunnlag av adferd.
Tusen takk for flotte svar. Nå er jeg inspirert og langt klokere.

:o)
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap