L-021/23 oppdrett, er det mulig?

Hei.

Jeg har nylig skaffet meg et ekstra akvarie, noe som jeg skal jeg gjøre et forsøk på å gjøre oppdrett i.
Mange har hatt hellet med seg når deg gjelder ancistrus, men er det noen som har forsøkt seg på L-021/023?

Også lurer jeg på en annen ting... hvordan kan man se forskjellen på kjønn, noen tips eller ting jeg kan se etter? Har sett i enkelte forumer at hanner trives best i huler, og at hunner er mindre hule "campere".

Har også en enorm gibbiceps. er det "enklere" med oppdrett på dem?

Tips og visdomsord tas hjertelig imot
Om du har en kjempe svær dam så kan man sikkert drette disse. Det er det som blir gjort i Usa og Asia. Det blir opp mot 50 cm lange og egner seg ikke for små akvarier. Å drette dem i akvarie tror jeg er vanskelig. Ville vel heller startet med oppdrett på en enklere malle. Ansictrus SP f.eks.
Plussmedlem
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3776

Kan jo lese litt her...
Du skriver jo ikke noe om hva slags kar du har eller noe som helst, så blir jo bare å svare generelt.

Men tror nok du heller burde satse på en enklere og ikke minst mindre art...

Sånn for ordens skyld, hva regner du som "en enorm gibbiceps"?
gibbicepsen er ca. 25-30 cm.

det "nye" akvarie jeg har skaffet er bare 100 liter, men plecoene er bare mellom 10 og 15 cm lange... tror jeg leste det et sted at dem er kjønnsmodne når dem er i den størrelsen.
Plussmedlem
Ørjan Aasen
gibbicepsen er ca. 25-30 cm. det "nye" akvarie jeg har skaffet er bare 100 liter, men plecoene er bare mellom 10 og 15 cm lange... tror jeg leste det et sted at dem er kjønnsmodne når dem er i den størrelsen.


Okay, da nærmer den seg jo i størrelse da. 20cm til så er den fullvoksen..
Og hvor stort kar er det du har den i???

Nå er jeg ikke akkurat noen ekspert på pleco, men kjønnsmodne så små??? Tror du bør legge til minst 20cm før de er kjønnsmodne...
Er nok en grunn til at disse avles i store utendørs dammer og ikke i akvarier...
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap