Kampfisk - forandring i adferd pga sykdom? råd?

Jeg er relativt fersk innen akvariehold. Og jeg er klar over at det florerer av meninger om hva slags forhold som er akseptable for en kampfisk. Etter at jeg anskaffet meg min rett etter jul i år 2011, har jeg hatt min alene i en 19 liters tank med pumpe. Jeg mater med flak 5 dager i uken, og gir mygglarver 2 dager. I mitt akvarie har jeg en trestokk, litt gress, noen lange planter som når til overflaten og litt mose. Temperaturen har holdt seg rundt 26-27 grader.
Min fisk har sett ut til å trives godt, og har lenge vært aktiv og vist nysjerrighet.
For ca 2,5 uke siden oppdaget jeg symptomer på finneråte. Klumpede finner og forandring i adferd. Jeg medisinerte med baktopur og tilsatte akvariesalt. Siden har jeg fortsatt med akvariesalt. Finneråten ser ut til å ha blitt bremset

Problemet er at min fisk har blitt mer og mer apatisk. Han bommer mye på maten, og gir til slutt opp, for så å synke til bunnen hvor han ligger mesteparten av tiden. Den siste uken ser det ut til at han har mistet nesten all lyst på mat. Han spiser bare om han en sjelden gang er rett ved overflaten hvor han hviler på noen blader. Mygglarvene er totalt uten interesse for ham siden de synker ned fortere enn han legger merke til dem. Så han bruker sin fritiden på lite annet enn å ligge helt stille, og noen ganger svømme opp for luft.
jeg tilsetter fortsatt akvariesalt i håp om at dette skal behandle problemet.

Har noen hatt erfaring med det samme, og hva er det beste skrittet videre herfra?

Vedlagt er et bilde fra da jeg fikk ham, og tatt for et par dager siden.
Hvilke vannverdier har du, og hvor ofte skifter du vann, og hvor mye?
Vannverdier
Vannverdiene ble testet senest i dag. Tidligere har jeg skiftet vann hver 3 uke og skiftet 1/3. Men de siste ukene har jeg skiftet en gang i uken og skifter samme mengde. For et par uker siden var PH nede i 6. Men nå er verdiene som følger: PH: 7 GH: 8 KH: 2 NO2: 0
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap