Eheim 2180 pro3 , feil?

Hei, har en eheim 2180 der hvor den innebygde varmekolben/apparatet ikke fungerer(tror jeg), men selve pumpa fungerer så vannet blir sirkulert. Kan grunnen til dette være at sikringen i huset har gått ofte og at pumpa er satt i en "strømstansmodus".
Takker for alle svar!
Har du sjekket att varmekolben ikke er slått av? Hold set knappen inne i tre sekunder og les av tempraturen. Den kan vel stilles ned til 17 eller 18°c mener jeg å huske.
Lyser Heat på displayet ?Pdf med instrukser
Ja, temperaturen kan leses men den blinker av og på hele tiden, den er 21,8 grader, men jeg har stilt den på 25.
Det er lite "futt" i pumpa, kan det være noe som har satt seg fast sånn at pumpa jobber hardere og til slutt blir så varm at det slutter? På infosidene http://aquariumhomecare.com/uploads/TDMDownloads/downloads/AHC_4ce40abcc4832.pdf står det at viss temperaturen i vannet er 2 grader kaldere enn den temperaturen jeg ønsker begynner det å blinke på displayet, dette har skjedd med min pumpe. Vil det si at varmeappatatet stopper? Takk for alle svar
Heat skal lyse om den varmer opp vannet. Gjør den ikke det så tror jeg det er noe galt med filteret/varme elemente.
heat lyser,men temperaturen i vannet synker.
Høres ut som det er noe feil med filteret. Temperaturen burde stige ikke synke om den har stått på lenge.
Det er lite "futt" i pumpa, kan det være noe som har satt seg fast sånn at pumpa jobber hardere og til slutt blir så varm at det slutter?
Sjekk alle 3 slanger og filteret slik at det ikke er fult av møkk eller noe som blokkerer vannet. Om filteret står og går så hadde jeg holdt en temperaturmåler ved utstrømmen og målt.
Har du tittet på side 16 i manualen der står det litt om hvordan den blinker om det er 2 grader over eller under temeraturen som du har satt. Står også forslag til hva man kan gjøre for å løse problemet.

Tusen takk for svar! Skal ordne pumpa i dag
Defekt
Jeg opna pumpa i dag og så at varmeelementet var sprukket og derfor defekt Grunnen til dette vet jeg ikke men elementet var rustet og helt løst. Er det noen som kan fikse dette i norge? Hvor lang tid vil det ta, og pris? Og vis noen kan det,hva skal jeg gjøre med filteret når topplokket er borte?
Takk for alle svar og tips
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap