Er dette en grei sammensettning?

Jeg legger denne på Nybegynner jeg, for det er sikkert større sjanse for at noen svarer her. Og så føler jeg meg jo litt nybegynner da når det gjelder disse fiskene, og denne kombinasjonen

Jeg har tenkt ut at jeg ønsker å ha følgende fisker i akvariet mitt.

Coryer
Kardinal tetraer
Rødmunntetraer
Ansistruser eller ottoer


Disse vil ha omtrent samme vannverdier, og dette passer med vannverdiene jeg har i akvariet. Tenkte det var lettere om jeg bare begynner på scratch, og ikke beholde de fiskene jeg har nå. Skulle jeg beholdt noe så ville det vært de røde fantomtetraene.

Hvilke andre sorter/sort passer oppi her? Helst noe som er litt blikkfang og en fin kontrast til disse stimfiskene. Har tenkt på dverg/rubin gurami som et alternativ
Corydoras finnes det mange forskjellige varianter av, et fellestrekk er at de må ha sandbunn og ettersom de er stimfisk bør du ha minst 6 stk, helst 10 eller flere.

Det er 128 liter du har? Da ville jeg gått for enten kardinaltetra eller rødmunnstetra, og heller ha en større stim med en sort stimfisk i stedet for 2 mindre grupper.

Ottoer er også stimfisk, men det er jo god plass til 6-10 stk i 128l. Eller et par ancistrus eller L144, en av hvert kjønn og en hule så blir det yngel også. Enkelte ancistruser kan jage coryer, og ottoer er veldig søte, så kanskje otto er å foretrekke.

Et par gurami som blikkfang tror jeg også vil fungere bra.

Mitt forslag:
8 -10 cory
15-20 tetra
2 ancistrus / 6-8 otto
2 guramier

Da er karet ganske fullt, selv om fiskene fordeles på bunn/midt/topp, og filter og vannbytter må tilpasses fiskemengden.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap