Er dette en undervannsplante?

Har en plante som jeg har søkt litt rundt forbi på, og alt tyder på at denne ikke skal stå under vann. Finner masse bilder av akkurat denne planten bare at den står OVER vann.
Er det noen som vet om det er meningen å ha denne planten under vann?
(Den stripete planten til høyre)
vet ikke navnet, men den trives nok best på stuegulvet :p

av og til selger dyrebutikker planter som ikke har noe som helst i et akvarie å gjøre.

ta den ut, ellers rotner den, og du vil få en fin giftbombe.
Det er nok en dracaena av ett eller annet slag, og den skal nok ikke være under vann
Så irriterende! Man stoler jo de som jobber i dyrebutikken.
Tusen takk for svar
Nettuno6
Har en plante som jeg har søkt litt rundt forbi på, og alt tyder på at denne ikke skal stå under vann. Finner masse bilder av akkurat denne planten bare at den står OVER vann. Er det noen som vet om det er meningen å ha denne planten under vann? (Den stripete planten til høyre)


Får jeg spørre hvor du kjøpte dine planter? Ser ut som vi har vært samme sted??

Jeg stiller samme spørsmål?!

Drar innom dyrebutikken i morgen etter jobb, fint om noen kan gi meg svar på dette asap.
Mulig det er denne??

•Spider or Ribbon plant aka “Pongol Sword”

Non Aquatic Aquarium Plants - Sold For Aquariums

[External Image]
Definitivt ingeting i akvarie å gjøre den der.

Var innom en butikk i dag, og der var det ene akvariet fullt av fredsliljer, med blomster og alt. Forstår ikke hvorfor leverandørene gjør dette...
sissimor
Definitivt ingeting i akvarie å gjøre den der. Var innom en butikk i dag, og der var det ene akvariet fullt av fredsliljer, med blomster og alt. Forstår ikke hvorfor leverandørene gjør dette...


Det er UTROLIG missvisende, jeg skal innom den dyrebutikken i morgen etter jobb. Jeg mener alle har en sjangse å forklare seg/ordne opp. Får se hva utløpet blir!
t000
[QUOTE=sissimor]Definitivt ingeting i akvarie å gjøre den der. Var innom en butikk i dag, og der var det ene akvariet fullt av fredsliljer, med blomster og alt. Forstår ikke hvorfor leverandørene gjør dette...


Det er UTROLIG missvisende, jeg skal innom den dyrebutikken i morgen etter jobb. Jeg mener alle har en sjangse å forklare seg/ordne opp. Får se hva utløpet blir!

Er nok ikke butikken i seg selv du burde gå løs på, men levrandørene deres. Butikken bestiller som oftest inn kasser med akvarieplanter, og det skal litt til for en person med lite kjenskap til akvarieplanter skal se forskjell. Det sier jo sitt om kunnskapsnivået i dyrebutikker, men det er en annen diskusjon som vel er grudig gjenomgått her på forumet før.
siande
Er nok ikke butikken i seg selv du burde gå løs på, men levrandørene deres. Butikken bestiller som oftest inn kasser med akvarieplanter, og det skal litt til for en person med lite kjenskap til akvarieplanter skal se forskjell. Det sier jo sitt om kunnskapsnivået i dyrebutikker, men det er en annen diskusjon som vel er grudig gjenomgått her på forumet før.


Dette er jeg IKKE enig i. Jeg kommer til en dyrebutikk for å handle inn planter, blir tilbudt disse plantene som skal passe i mitt akvarium.

Det er dyrebutikken som er den profesjonelle part i denne saken, om de blir feilinformert av sin underlevrandør skal det ikke skadeligjøre kuden. Butikken som er spesialisert på å selge dyr og utstyr BURDE vite hva de tar ikke og hva som er potteplanter!
enig i at man burde kunne stole på dyrebutikkene, men det er bare å godta at det ikke er lurt :p

det er tydeligvis noen virkelig gode dyrebutikker rundt i landet (tenker på de som ofte blir referert til her på akvaforum), men jeg har ikke opplevd en eneste.
jeg har tapt mye penger på den lokale dyrebutikken, pga. fisk som dør. det nytter ikke med garanti, når de ikke kan lese av vanntester :P

et godt råd er at du gjør unna alt research før du kjøper det..
ser du en fremmed plante/fisk som du spontant får lyst på; undersøk først.
t000
[B]Dette er jeg IKKE enig i. [/B]Jeg kommer til en dyrebutikk for å handle inn planter, blir tilbudt disse plantene som skal passe i mitt akvarium. [B]Det er dyrebutikken som er den profesjonelle part i denne saken[/B], om de blir feilinformert av sin underlevrandør skal det ikke skadeligjøre kuden. Butikken som er spesialisert på å selge dyr og utstyr BURDE vite hva de tar ikke og hva som er potteplanter!


Joda, og i prinsippet er jeg enig. Men det jeg tenker på er at du kommer ikke veldig langt med det. Skal vi får ordnet opp i dette så må vi enten få opp kunnskapsnivået i dyrebutikkene, og mange års gremmelse har vel vist oss hva det gir, eller så må vi gjøre noe med levrandørene. Hva er enklest?

Den dagen dyrebutikkene faktisk er profesjonelle så skal jeg være lykkelig, men faktum er at de gir katta. De skal tjene penger og ha deltidsansatte med minst mulig kostbar opplæring. Så lenge norsk lov ikke hindrer dem (for the record: lovverket er her, men det følges ikke opp) så kommer vi ikke til å få noen endring, enkelt og greit.
Jeg kjøpte den på Sørlandssenteret.
Ja, den ser ut som denne!
Det var IKKE en 100% undervann plante, men en sump plante.

Butikk eier mente den burde gå, men skyldte på levrandør da de fikk inn mix av akvariums planter som ikke var merket med hverken navn eller nummer...

Fikk byttet de inn..

Handler aldri på Buddy zoo butikken på gullskogen kjøpesenter i Drammen igjen!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap