Hvordan flytte akvariet tvers over rommet?

Jeg har lyst til å ommøblere litt, og da må akvariet flyttes. På hvilken måte kan jeg gjøre dette? Ser for meg å ta ut det meste av vannet, og så prøve å skyve hele greien tvers over rommet. Akvariet står på et stort nattbord, med en plate på som er like stor som akvariet.
du må nokk ta ut alt vannet og fisk. ha de i en bøtte, og la pumpen gå i en annen bøtte. å skyve det kan være skumelt, da det kan sprekke. beste må i såfall være å tømme ut vannet og få noen til å bære det sammen med deg. det har jeg gjort selv.
Hm, så det er ikke så lett som å bare skyve hele bordet med akvariet oppå? har ingen som man bære med meg.
selv flyttet eg eit 180liters juwel akvarie på denne måten, bare skyvde hele møbelen over golvet med karet på:p
er ei stund sia husker ikke om eg hadde det helt fullt eller om eg tappet det ned til halvfullt først for at det skulle bli litt lettere. men tømte det vertfall ikke.
Løft/skyv/dra i en ende av bordet om gangen. Slik "vagger" du det over gulvet. Men ikke å anbefale hvis du er redd for riper i gulvet. Minst 90% av vannet må ut først. Og husk å bruke vater på karet for å forsikre deg om at det står noenlunde rett før du fyller det opp igjen.
Dette kan da gjøres enkelt og greit samtidig med et vannbytte, og med en venn som hjelper deg

Tapp ut mesteparten av vannet og løft platen med karet oppå. Platen stabiliserer karet under transporten. Det kan være lurt å spare på noe av vannet i store bøtter eller baljer. Du bør aldri flytte et kar med mye vann i utan at det står på et eller annet som tar av for tyngden.
Jeg skal gjøre dette samtidig med opprensking og nytt oppsett av karet. Tenkte å overnatte viskene et par dager i en bøtte med pumpen og varmekolbe. Og så ta vare på nesten alt vannet i bøtter. Ut med planter, bytte nesten all sand - og da kan akvariet flyttes, og så settes opp igjen.
Det høres ut som en god plan men vær forsiktig ;
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap