Ferskfisk og firbeinte

Hei hei alle sammen.
Har sneket litt rundt på forumet her en stund og det er vell på tide å gjøre seg til kjenne.
Stine heter jeg, er 28 og bor sammen med min kjære i ei lita bygd ca 3 mil fra Harstad. Her har vi et lite hus som vi har fyllt opp med ferskfisk og firbeinte.
Vi har 2 katter, ekte bakgårdsmix begge to. 2 hunder, en Jack Russell Terrier på 7 år og ei Sankt Bernhard tispe på 5 mnd og 2 tinker hopper på 7 år.
I akvariene har jeg fått meg reker- kirsebær - eneste man får kjøpt her i nærheten og snegler. Har falt pladask for eplesneglene! Og har nå epliser i 4 flotte farger ( med lilla som soleklar favoritt).
De få fiskene jeg har er ikke stort å skryte av, den klassiske neontetraen som danner et flott blikkfang i karret. Og 4 guppyer, kun hanner, som liver litt opp med sine fantastiske farger! Blir nokk kjøpt inn noen damer med tiden, må bare vente til dyrebutikken får inn nokk av dem.

Så her er jeg. Og mer kommer
St bernarden i avataren var jo enormt søt!
Har selv hatt flere i oppveksten, men da langhårete. Savner den myke kosen, men deilig å slippe sleivinga nå som jeg istede har to småttiser av noen terriere.

Er selv fersking, men fått med meg at med guppy (endlers, platy etc) bør ha 2-3 jenter pr gutt for at jentene skal slippe å bli jaget rundt hele tiden. Men det er du kanskje allerede klar over, siden du skriver det slik du gjør med at venter til de får inn nok jenter. Gled deg hvertfall til bebiser, jeg begynte nesten å sippe av glede da jeg så 3 stykk (platyyngler) i javamosen her forleden. Nå er jeg som en hønemor og griseredd for at neontetraen skal jafse dem i seg, men jeg undervurderer nok hvor kjappe disse små er; om det nærmer seg en munn fyker de inn i mosen igjen før man rekker å blunke. Puh :p

Har også selv stor glede av eplesnegle og snart kirsebærreker, så for oss ferskinger skal det ikke så mye avansert til før man blir rent yr av glede.


Så koselig med tilbakemelding
Joda, er klar over at det bør være dobbelt opp, og "gubben" hadde i oppdrag å få med seg 10 damer hjem idag. Desverre var det bare 2 hunner igjen, så han bestemte seg for å være snill og kom hjem med 4 nye hanner istede Ja ja, skal ikke klage, de er utrolig flotte, tilogmed en lyseblå med rosa flekker! Men må nokk vente til neste forsending før det kommer damer i hus!

Sankt er en hærlig hund ja. 5 år siden vi har hatt Sankt i hus, så var sannelig på tide nå! JRT`en er mye hund i 7 kg format, men du vet du er frelst når du savner å se sikkelstriper i taket Heldigvis ikke så mye sikkel enda, men vi har "sikkelkluter" strategisk plassert i hele huset for at de skal være lett tilgjengelig. Gjelder bare å tilrettelegge litt så går d så bra.
Litt oppdatering. Er vell på tide...
Har vært i full sving med litt DIY, men ikke i tankene.
Hundene har fått seg en fin liten hundegård! Etter litt diskutering frem og tilbake ang. størrelese endte vi opp med knappe 47 m2, tror de skal klare seg fint med det.

I tankene er det kommet litt flere tilskudd. 6 endlers, 3 molly (såkalt gull molly), masse molly-beibiser og en gruppe cory.
Coryene er de klart morsomste fiskene jeg har så langt! Tror jeg blir nødt til å skaffe flere slike. De suser rundt i karet, roter i sanden og blunker til meg når jeg sitter og ser på dem.
Kan vell si at litersyken har sneket seg inn her, ser jo at jeg har alt for lite vann i huset! Så letingen etter flere kar er i full gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap