Gamle fisker og flytting av akvarie

Jeg hadde egentlig tenkt å bytte ut alle fiskene jeg har, og sette opp en stamme med nye fisk, etter nøye gjennomtenkt sammensettning.

Men så får jeg ikke levert dem inn på butikken her,, og for å få tak i dem, må jeg ta ut alt som heter planter.

Dette er fisk jeg har hatt de siste 3 årene iallefall, så det er vel pensjonist fisker.

Spørsmålet er da om jeg heller skal beholde dem, og heller bytte ut litt etter litt. For det kan jo hende at de stryker med om jeg leverer dem til en annen dyrebutikk pga forandringene? Og da blir de vel ikke så veldig blide på meg .

Det er bare det at dolkestikkene mine egentlig vil ha større akvarie enn det jeg har . Selv om de har levd lenge og fint i det akvariet de nå går i. Er fryktelig usikker på om jeg skal beholde dem.

Og så er det det at jeg skal omøblere på stuen min, og da må akvariet flyttes til en annen vegg. Og da må det tømmes - og jeg kan like godt ta totalrens og omminredning. Da må fiskene bo en dag eller to i bøtte med pumpe og varmekolbe. Kunne jeg da heller fått levert dem fra meg, hadde det vært helt supert, men så går ikke det ...

Hvis jeg da flytter akvariet, og pynter på ny, så nytter det ikke å fange fiskene igjen senere, for da roter jeg til alt med hoven ... og må plante på ny enda en gang.

Så jeg føler at samme hvor jeg snur og vender på det, så går ikke kabalen opp.

Jeg ender liksom opp med at jeg må beholde fiskene .... eller gjøre kort prosess - men det er ikke kjekt på friske fisker ..
Hva med en "gis bort"-annonse?
kan jo prøve men jeg bor ikke sånn supersentralt.
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap