Defekt eheim pro3 2180

Hei! Jeg har en eheim 2180pumpe der hvor varmeelementet er sprukket grunnet rust, og jeg lurer på om det er noen i norge som kan fikse dette? og hvor lang tid det vil ta?+prisen på dette? takker for alle svar
Kunne virkelig trengt noen tips har pumpa i et malawikar og varmeelementet må fikses snart.
Står i manualen at man skal ha kvalifisert folk fra Eheim til å bytte den. Har garantien gått ut ?
Hvet ikke jeg, jeg kjøpte pumpa brukt og jeg får ikke kontakt med selgeren. Men siden webzoo selger eheim utstyr, kan ikke de skaffe deler eller fikse den?
Det er jo alltids en mulgihet. Skade ikke å høre. Er det noen zoo butikker som har Eheim i næreheten ? Har varme elemente virket som den skal når du kjøpte den brukt ? Har den vært brukt i saltvann ? Høres nesten slik ut siden du sier at den har sprukket grunnet rust. Kan jo alltids være en feilproduksjon som jeg synes Eheim har hatt ganske mye av i det siste.
Det desverre ingen zoo i nærheten som selger eheim. Pumpa Har ikke blitt brukt i saltvann og den fungerte helt fint når jeg kjøpte den. Men i den siste måneden har den svikta mer og mer... Og nå fungerer ikke varmeelementet i det hele tatt. Men hvet du hva det vil koste å fikse det? Og hvor lang tid dette vil ta?
Nei det vet jeg ikke. Håper for din del at det kan dekkes av garanti.
Som andre har nevnt; La oss håpe pumpen er dekket av garanti da delen kan virke relativt kostbar å kjøpe ny, her kan du lese litt om pumpen hos en tysk nettbutikk:

Det synes som om varmeelementet er bygd inn i pumpehuset og du derfor må skifte hele, noe som koster penger; [URL=http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?f=*NR&c=178001&t=temartic_e&userid=VxWG5cqP7e90rDu6SCozjMEfLNQv1qfCmBQ][/URL] fra Tyskland ca euro 245 + frakt og moms.

Kanskje noen norske butikker som kan hjelpe deg men denne delen finner du neppe som lagervare. Fungerer pumpen kan det virke som du kanskje slipper billigst ved å sette inn separat varmeelement i akvariet. Men du må være sikker på at det ikke medfører brannfare å bruke pumpen med defekt varmeelement...

Prøv å kontakt selger og se om han kan ha garantibevis.

Lykke til.
tusen takk for alle svar! har skaffet en ny varmekolbe til akvariet og slått av det innebygde varmeelementet, etterhvert skal jeg kjøpe et nytt pumpehode
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap