Vanntester

Hva vil dere annbefale meg å teste vannet med?
Vi har nå strips, men har forstått det slik at dette ikke er godt nok..
Vi har 3 akvarier som vi har forskjellig fisk i, og nå ønsker vi å utvide vår kunskap med ordentlige mulighet til testing.
I tilegg til utstr til testing, er det noe som er et "must" å ha i hus til fiskene? Hvilket for bør vi ha? Kan de fleste fisker ha samme for?

Vi har platy og sverd drage(akvarie 1), guppy(akvarie 2), ancistrus, kardinaltetra, svart neontetra, silver dollar og dverg gurami(akvarie 3)
Får til uka også kuhli ål
denne er fin å ha. Har den ikke selv, men dei aller fleste sverger til JBL sine tester. Da dei har en mye finere skala en for eksempel tetra sitt test kitt.

Medisiner er fint å ha i bakhånd Esha exit og Esha 2000 dei har ett stort dekknings område.

For kommer an på, for til bunnfisk og flakfor er greit å ha, noe spessiel type er eg ikkje sikker på.
Men for mye tørrfor kan gi forstoppelse for fiskene så litt greit å suplere med litt grønt i ny og ned.
Eg forer mallene mine med agurk 1-2 ganger uka og røde mygglarver 1 gang i uka.
kan du annbefale en god nettside og handle fra?
Har faktisk esha exit, da jeg nettopp har hatt hvitprikk i akvariet. Det andre må nok invisteres i ganske snar ja Takk for tips
Webzoo.no bruker eg til det meste. men det settet eg sendte link om har ikkje dei der.
Men aquamanias er og en grei nettbutikk, eneste eg ikkje liker med den er at det er lite info om varene der.
Men det fikser en tlf samtale
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap