Gullbarbe

Hei

Jeg har 7 Gullbarber og en av de virker som den begynner å bli ganske feit på undersiden nær halen. Kan det være yngel på vei?
Men den driver bare å svømmer i overflaten og virker som den "spiser" i overflaten og den har ganske tydelig rødfarge i gjellene.

Noen som har noen forklaring på hvorfor ?
Er som regel ikke et bra tegn når fisken henger i overflaten og rødheten på gjellene kan tyde på nitritt i vannet? Har selv 11 gullbarber og de holder seg sjelden helt i overflaten, heller er dem ikke noe rød i gjellene.. Flere av hunnene er full av rogn hos meg, da ser dem litt runde ut ja.. men det blir ikke noe yngel av det uten en hann som kan befrukte eggene, ikke føder dem levende yngel heller, men legger egg

Kansje fortelle litt om akvariet dem går i? hvor stort, har du filter i det? Hvor lenge siden er det du startet det opp osv.. lettere og kunne hjelpe med svare da når man vet litt mer
har et 180L med filter, har hatt det nå i et halvt år tenker jeg. mye planter med sirkulasjons pumpe og luftpumpe. Lufta står på max usikker på om det er sånn den skal stå men det har den i alle fall gjort de siste 3 månedene.

Jeg skjekket nitritt for ca 3 uker siden og da var det ikke noe nitritt i det hele tatt i vannet. og det er bare den ene fisken som holder seg i overflaten.

La til et veldig dårlig kvalitets bilde tatt med mobilen. men rødheten syntes ganske godt i bilde
skulle vært 190L ikke 180.

Har endelig lagt inn mitt akvarium her. mulig noen feil navn på fisker men er fortsatt nybegynner.
nå ligger den samme fisken ved bunn og puster noe voldsomt. skal få tatt noen vannprøver nå. må bare få kjøpt noen tester.
PH:7
GH:5-6
KH:5-6
usikker på om fargen var helt der den skulle på 5
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap