Kjøpt nytt akvarium... :-)

Da har jeg kjøpt akvarium alikevel... Ble et på 60 l, og fulgte med innvendig filter og varmekolbe. Så i morgen blir det tur ut for å kjøpe sand og nytt lysrør. Kan hende det blir et par planter og en rot også. Så er det bare å vente på at vannet skal få godgjøre seg...
Ser ut som at sneglene og rekene kan få større boltreplass etterhvert, og flere lekekammerater...

Filteret er IKKE rekesikkert. Noen som vet om ting som kan gjøres??? Kan jeg tre en nylonstrømpe utenpå innsuget??? Tror nok ikke store reker vil ha noe problem med filteret, men det kommer til å sluke yngelen...

Eller så kan jeg jo bruke bollen jeg har som ynglekar, og flytte de over i 60 litern når de blir større...
Nå må du huske at jeg har et enormt hat for akvarier med innvendig filter så ta dette med en klype salt: Har du noe ala dette: http://www.aqualogo.ru/phpbb2/index.php?showtopic=22755 ( bare fant en side på google). Det er et skikkelig drittakvarieum syns jeg. Fleste av mine små fisker gikk inn i innsuget der, og ble borte. Var et helvete å prøve å fiske de opp igjen siden det er flere kammer baki der. og huller mellom kamrene. Rekene mine ( amano voksen) gikk også inn der. Og lure tynne småfisk på ca 5 cm ble også borte inni der. Og pumpa bråka noe forferdelig.

Absolutt ikke fornøyd. Og jeg fikk ikke til noen løsning som fungerte med å dekke til de rillene heller.
RagnhildP
Filteret er IKKE rekesikkert. Noen som vet om ting som kan gjøres??? Kan jeg tre en nylonstrømpe utenpå innsuget??? Tror nok ikke store reker vil ha noe problem med filteret, men det kommer til å sluke yngelen... Eller så kan jeg jo bruke bollen jeg har som ynglekar, og flytte de over i 60 litern når de blir større...


Gratulerer!

Flytting er mye styr, og å fange rekebabyer kan jeg love deg vil væe nesten umulig.

Gode taktikker er nylonstrømpe over innsuget, eller en god bit blåsvamp om suget i pumpa er stort (tvilsomt i 60 liter). Jeg mistet endel ottoer som smattet rundt på powerheaden som driver filteret mitt, og plustelig kom de for nær innsuget og ble sugd fast:-/ Jeg har brukt strips og festet en ca. 1 cm tykk blåmatte bit over, siden har jeg ikke mistet en eneste otto
Akvariet ligner på dette:http://www.aquamanias.no/shop123varer/bilder/image_950.jpg og filteret ligner på dette:http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=730, men et annet merke, og helt svart. Står ikke navn på. Tror jeg prøver meg med nylon eller filtermatte og ser om det funker...
Varmekolben er en Jäger 75 w

I dag har jeg vært og kjøpt grus og en stor fin mangroverot. Den ligger til bløtt nå for å få ut mest mulig brunfarge før jeg innreder karet.

Har ikke tenkt så mye på hva slags fisk jeg skal ha oppi, annet enn at det skal være 1-2 sugemaller. Ellers tror jeg det blir et par fisk til, ungene vil ha gullfisk, men den passer ikke i en 60 liter. Skal bruke de neste ukene på å finne en som passer.

Har også lyst til å ha masse fine planter og litt mose. Så første tiden nå blir vel egentlig å få karet sånn jeg vil ha det.
Kanskje det blir fisker i adventskalenderen... he he
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Nesse
Reklame for plussmedlemskap