Haha, er dette normalt?

har 3 praktbotiar, en Heteropneustes fossilis og 2 sjokolademaller + noen andre fisk.
men de skal alltig ligge helt sammenskvisa i den minstet hula i hele karet, det kan vel umulig være normalt?
å vet jo også at Heteropneustes fossilis er giftig og kan drepe de andre fiskene, men den virker ikke til å bry seg så mye om klenginga fra de andre.. hmm
Nei, det hørtes usedvanlig sosialt ut. Hva med å prøve å skaffe noen flere huler i samme størrelse som (eller mindre enn) den de liker? Fisk liker ikke huler som er for store, i hvert fall.
har mange praktbotia i det ene karet mitt og maange skiferhuler.
men de er alltid en 3-4 stk i samme hule.
helt normalt i mitt kar iallefall...
hehe har en del hule steiner i karet, å er i den ene dem samler seg, så er nok av steder dem kan gjemme seg.
praktbotian la seg enten under en stein eller på toppen av en rot før vi skaffa oss Heteropneustes fossilis, men nå følger alle etter den.
hvis den legger seg bak innsuget til pumpa så følger praktbotian etter der også.
å når dem svømmer rundt så er dem hele tiden etter gullfiskene.
så virker som at dem hele tiden skal være under huden på en eller annen fisk, men virker ikke vondt ment, bare at den er utrolig sosial med de andre fiskene
men er uansett veldig merkelig. trodde fisker holdt seg unna andre fisker som var en "trussel" eller som kan gjøre skade på dem. hehe
også sjokolade mallene skal helst ligge under huden på Heteropneustes fossilisen, noe jeg ikke kan skjønne.
stjørdalsmannen
har mange praktbotia i det ene karet mitt og maange skiferhuler. men de er alltid en 3-4 stk i samme hule. helt normalt i mitt kar iallefall...


ja jeg skjønner at praktbotian liker å ligge mange sammen, men det at dem skal ligge så tett innpå sjokolademalla og Heteropneustes fossilisen syns jeg er merkelig, for Heteropneustes fossilis er jo en giftig fisk. å er vel ikke så vanlig at praktbotian skal ligge så tett intil andre fisker, værtfall ikke som er så forskjellige hehe
Praktbotia liker å være flere individer i gruppen. Så om du har kar som er stort nok, skaff deg en trio til. Husk på at praktbotia blir stor.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap