Holdt på å drepe alt i pytten min igår...

dere kan tro jeg styrte langt uti nattetimene inatt...

steikje.. igår så jeg at den ene åh, husker ikke hva de heter, de blå og rødstripete små stimfiskene som alle har... -den ene hadde en parasittlignenede orm på den ene siden, og jeg heiv meg oppi boksen med medisiner o.l og fant en som var mot finnråte, fungus og andre utvendige parastter... Jeg fulgte "oppskriften" fikk oppi det jeg skulle til antall liter som jeg hadde, skrudde av lyset og satte på en film...

Noen timer senere da jeg skulle legge meg(allerede da var klokka halv ett inatt) tenkte jeg at jeg skulle bare skjekke pytten min en siste gang og skrudde på lyset.... - og DER LÅ ALLE HALVEGS MED BUKEN I VÆRET!!!

Å i heian jeg fikk farta opp!!! Midt på natta stod jeg og tømte ut, fyllte opp, tømte ut og fyllte op igjen, Vann overalt i stua og på kjøkkenet, men jeg løp mellom vasken og akvariet med bøtta... Uffavmeg, jeg hadde helt vondt av dem, holdt jo på å seigdrepe heile gjengen min oppi der....
Mista desverre den ene pansermalla mi og så fikk jeg mannen min til å ta de to(trodde det vare var en) med utvendig parasitt. Tror det er en til som har blitt smitta, så han får ta den idag for meg.. Gjorde jo det jeg kunne for å få de friske, men så endte det opp med å nesten drepe alle... så da måtte jeg ta et valg desverre.. Uff, stod og grein og grein inatt jeg da han knerta de, men hadde ikke noe valg følte jeg...

Men idag svømmer de heldigvis rundt og virker opplagte alle sammen. har nok desverre knertet ancitruseggene/ynglene inne i hula, kan ikke tro de har overlevd gårsdagen desverre...Får holde et øye med dem, ser at hannen enda passer veldig på.

og vet dere, det litersmålet jeg brukte igår til medisinen, Den heiv jeg i oppvaskmaskinene og den kom ut igjen like "skitten", bare det ikke var skitt, men etseskader..... hjelp... ikke rart de holdt på å ta kvelden alle sammen.
Et under jeg ikke mista flere...

phuh, måtte bare fortelle dere det.. dere kan tro jeg svetta her i et par timer midt på natta inatt...

Gjorde det beste jeg kunne, og "heldigvis" gikk det tålig bra, hadde jeg ikke tatt en titt igår før jeg skulle legge meg så hadde pytten min sett temmelig mere dystert ut idag...

Inaktiv bruker
Huff, det hørtes grusomt ut.
Var bra at det gikk så bra som det gjorde, så får man bare håpe at de søtesmå overlever
Hva.heter medisinen? Du vet ellers at oppvaskmaskin, såpe.og slikt er fy-fy i akvarie?
Jonas76
Du vet ellers at oppvaskmaskin, såpe.og slikt er fy-fy i akvarie?


skulle bare vaske litersmålet som jeg blanda medisinen i... vaska det i kokende vann før jeg brukte det til medisinvannet også for å være sikekr på at det ikke var igjen såperester..

medisinen kan jeg ikke huske hva heter, kasta den boksen og flaska med en gang så jeg ikke skulle bruke den igjen..

men det stod noe slikt... finnrot, sopp og utvendige parasitter.. kanskje den hadde gått ut på dato og blitt "karsk"... går det?

vel, skal ikvertfall ikke bruke noe slikt mere, skulle nok heller ha brukt esha2000 eller noe slikt?

uff, er bare så glad for at jeg fikk redda flesteparten, stakkars små
Har iallefall aldri opplevd noe slik med esha produkter.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap